دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری به عنوان یکی از اجزا تفکیک ناپذیر فرآیند آبکاری نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می کنند. به دلیل استفاده گسترده از ولتاژ مستقیم با جریان های بالا در فرآیندهای آبکاری و آزمایشگاهی، از رکتیفایرها به عنوان ابزاری به منظور تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم در فرآیند تولید استفاده می‌شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه رکتیفایر آبکاری به عنوان یکی از اجزا تفکیک ناپذیر فرآیند آبکاری نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می کنند. به دلیل استفاده گسترده از ولتاژ مستقیم با جریان های بالا در فرآیندهای آبکاری و آزمایشگاهی، از رکتیفایرها به عنوان ابزاری به منظور تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم در فرآیند تولید و پوشش دهی استفاده می‌شود.

دستگاه رکتیفایر آبکاری به سه قسمت اصلی تقسیم میشود. یک قسمت آن ترانسفورماتور اصلی قدرت، بخش بعدی یک دستگاه تنظیم کننده برای کنترل جریان مستقیم خروجی و یک عنصر رکتیفایر برای تبدیل جریان متناوب ورودی به جریان مستقیم خروجی است. دستگاه رکتیفایر آبکاری مجهز به اجزای کمکی مثل دستگاه های کنترل الکتریکی و خنک کننده است.

مشخصات ورودی و خروجی دستگاه رکتیفایر آبکاری

ولتاژ خروجی دستگاه رکتیفایر آبکاری از 0 تا 12 و جریان آن از 1 تا 1000 آمپر قابل تنظیم است. دستگاه مجهز به مدار ثابت نگهدارنده ی جریان با بهره 35dB بوده و خروجی DC بدون ریپل 50 هرتز است.ولتاژ ورودی از 220 ولت تک فاز تا 380 ولت سه فاز و جریان آن SL1000 حداکثر  ولت سه فاز و جریان آن SL1000 حداکثر 32 آمپر تک فاز و 10 آمپر سه فاز قابل تنظیم است. همچنین دستگاه رکتیفایر آبکاری مجهز به مدار تصحیح کننده ضریب توان تا 94% میباشد.

دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری

ویژگی های دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری تا 25 واحد قابل موازی شدن است به همین دلیل اگر بخواهیم به جریان 2000 آمپر برسیم به 2 دستگاه نیاز داریم. جریان به صورت اتوماتیک به مقدار مساوی بین واحد ها تقسیم شده و هر واحد در راک استاندارد 19 اینچ قابل نصب است. برای این کار اگر دستگاه شما 8000 آمپر باشد یک راک 28 یونیت کافی میباشد. حداکثر جریانی که در این محصول قابل دست یابی است تا 10000 آمپر میباشد.اگر بخواهید به جریان های بالاتر دست پیدا کنید میتوانید از مدل SL10000 استفاده کنید.

دستگاه رکتیفایر آبکاری سبک، بسیار دقیق و مصرف برق آن کم است. همچنین کنترل پیوسته جریان خروجی و کنترل پیوسته ولتاژ خروجی و نیز عدم وابستگی ولتاژ و جریان تنظیم شده خروجی به تغییرات ولتاژ برق ورودی از دیگر مزایای دستگاه رکتیفایر آبکاری است. دستگاه رکتیفایر آبکاری مجهز به آمپر ساعت متر دیجیتال با حافظه داخلی بوده و قابلیت اتصال به صورت زنجیری برای سهولت در نصب خطوط آبکاری جریان بالا وجود دارد.

ترانسفورماتور اصلی قدرت در دستگاه رکتیفایر آبکاری

در این قسمت ولتاژ خطی دریافت شده و به یک ولتاژ مناسب و تنظیم نشده تبدیل میشود. برای ساخت یک ترانسفورماتور با کارایی بالا سه فاکتور مورد نیاز است. در مرحله اول تمام رسانا ها باید از جنس مس خالص الکترولیتی باشند. سپس روکش های هسته باید از استیل ترانسفورماتور های با کیفیت بالا و کمترین میزان نشت ساخته شوند.در مرحله آخر باید از مواد عایق کاری مرغوب استفاده شود.در صورتی که کیفیت هر قسمت نادیده گرفته شود عمر ترانسفورماتور کاهش پیدا میکند.

دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری

رکتیفایر و تنظیم کننده

دیود های سیلیکونی که در دستگاه رکتیفایر آبکاری استفاده میشوند ساده ترین و مورد اعتماد ترین وسایل دستگاه رکتیفایر آبکاری هستند. سیلیکون وقتی با بعضی عناصر ترکیب شود جریان را در یک جهت هدایت میکند.زمانی که دیود به صورت هرمتیک روکش میشود دیود نسبت به هر وضعیت خارجی غیر قابل نفوذ میشود و میتواند از پس هر شرایط سختی که در تجهیزات روکش کاری فلزات دیده میشود برآید.

وسیله دیگری که در دستگاه رکتیفایر آبکاری استفاده میشود رکتیفایر کنترل شده سیلیکونی است(SCR).این وسیله در واقع یک دیود سیلیکونی و در یک جهت رساناست و هنگامی جریان را عبور میدهد که سیگنالی به یک پایانه دیود که به آن گیت گفته میشود اعمال شود. در بعضی موارد این وسیله به عنوان یک عنصر تنظیم کننده عمل میکند در حالی که در بقیه موارد هم به عنوان دستگاه تصحیح کننده و تنظیم کننده عمل میکند.

دستگاه رکتیفایر آبکاری

دستگاه رکتیفایر آبکاری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان