دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش CNC پلاسما دستگاهی است که به وسیله آن می توان روی انواع ورق با جنس هایی نظیر فولاد زنگ نزن، آلومینیوم، فولاد نرم، مس، برنج و …. عمل برشکاری را انجام داد. اساس کار دستگاه برش پلاسما CNC بر پایه تشکیل قوس پلاسما با دمای بسیار بالا استوار است. در ساخت دستگاه برش پلاسما CNC دو نوع از تجهیزات به کار می رود: تجهیزات تولید قوس پلاسما و تجهیزات بخش مکانیکی دستگاه.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه برش پلاسما CNC دستگاهی است که به وسیله آن می توان روی انواع ورق با جنس هایی نظیر فولاد زنگ نزن، آلومینیوم، فولاد نرم، مس، برنج و …. عمل برشکاری را انجام داد. اساس کار دستگاه برش پلاسما CNC بر پایه تشکیل قوس پلاسما با دمای بسیار بالا استوار است. در ساخت دستگاه برش پلاسما CNC دو نوع از تجهیزات به کار می رود: تجهیزات تولید قوس پلاسما و تجهیزات بخش مکانیکی دستگاه.

دستگاه برش پلاسما CNC قادر است ورق های از جنس مواد رسانا که ضخامتی کمتر از 2.5 سانتی متر دارند، به راحتی برش دهد. برای تامین گاز مصرفی برای تولید پلاسما نیز نیاز به صرف هزینه گزاف نیست. عمدتا از گازهای نجیب برای تامین گاز دستگاه استفاده می شود. پایه و اساس کار دستگاه برش CNC پلاسما ، تشکیل قوس پلاسما بین کاتد و آند در اثر اعمال اختلاف پتانسیل الکتریکی بالا است. این قوس قابلیت برش ضخامتی معین از ورق ها و قطعات فلزی را دارد. نقشه دقیق طرح توسط سیستم CAD/CAM به دستگاه برش پلاسما CNC قابل ارائه است.

دستگاه برش پلاسما CNC

نمایی از انجام برش توسط دستگاه برش پلاسما CNC

از مزایای این دستگاه ، کیفیت لبه های برش مطلوب و قابل قبول بوده و سرعت کار دستگاه نیز بسیار بالا می باشد. از دیگر مزایای این دستگاه این است که به دلیل اتوماتیک بودن کلیه مراحل فرآیند برشکاری، نیاز به حضور اپراتور نبوده و اپراتور تنها وظیفه تنظیم نرم افزار را به عهده دارد. مزیت مهم دیگر دستگاه پلاسما CNC ، عدم نیاز به پیش گرم کردن قطعه می باشد، در حالی که در روش برش دیگری مثل برش گاز استیلن ، گرم کردن قطعه پیش از برش الزامی است.

دستگاه برش هواگاز و پلاسما CNC

در صورتی که هر دو تورچ برش پلاسما و برش هواگاز روی دستگاه نصب باشد، آنگاه میتوان یک دستگاه برش دو منظوره داشت. در اینجا به اختصار به توضیح دستگاه برش هواگاز میپردازیم.

دستگاه برش هواگاز

در این دستگاه ، برای ایجاد برش از سوخت گاز به همراه اکسیژن استفاده می شود. این دستگاه امروزه در مقایسه با دستگاه برش پلاسما کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، با این حال همچنان در برخی کاربردها ، این روش برش مقرون به صرفه است. در دستگاه برش هواگاز از یک مشعل برش استفاده می شود تا دمای فلز را تا دمای برافروختگی بالا ببرد. با وارد کردن جریان اکسیژن روی فلز ، فلز به صورت اکسید شده از محل برش جدا می شود. اجزای دستگاه برش هواگاز شامل شیر یک طرفه ، شلنگ های گاز ، چک ولو یا سوپاپ یک طرفه ، رگولاتور، تورچ معمولی و مشعل برش است.

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش هواگاز

لازم به ذکر است که دستگاه برش هواگاز CNC و دستگاه برش پلاسما CNC ، از نظر نحوه کارکرد تجهیزات CNC تفاوتی ندارند. در واقع، دستگاه برش هواگاز و پلاسما CNC ، به معنای نصب دو نوع مختلف تورچ است. بنابراین ، کلیه اطلاعات در مورد دستگاه برش پلاسما CNC در مورد دستگاه برش هواگاز CNC نیز صادق بوده و تنها تفاوت در ماهیت برش پلاسما و برش هواگاز است.

ساخت دستگاه برش پلاسما CNC

اجزای مختلفی برای ساخت دستگاه برش CNC پلاسما و هواگاز به کار می رود. تجهیزات مرتبط با پلاسما عبارتند از منبع برق پلاسما ، منبع گاز، تورچ ها، مجموعه ایجاد قوس الکتریکی ، سیستم خنک کاری و خود قطعه مورد نظر برای برش. بخش مکانیکی دستگاه شامل گیربکس، شاسی ها، تسمه، سیستم روانکار، واگن و … می باشد. در صورت دوکاره بودن دستگاه ، تورچ برش هواگاز نیز روی دستگاه نصب خواهد بود. واحد کنترل دستگاه برش CNC پلاسما و هواگاز بخشی است که در آن حرکت اتوماتیک اجزای دستگاه کنترل می شود که نحوه این کنترل نیز به برنامه ای که به نرم افزار داده شده است برمی گردد. برنامه ها و نقشه های برش معمولا به صورت یک فایل DXF از برنامه AutoCad یا SolidWorks به دستگاه ارائه می شود. فایل های در قالب G-code نیز میتوانند در این دستگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC پورتابل

اجزای دیگر دستگاه برش CNC پلاسما و هواگاز ، شامل بازوهای متحرک دستگاه و سیستم حرکتی آن است. شاسی های دستگاه نیز معمولا چدنی یا فولادی هستند. شاسی های چدنی قیمت کمتری نسبت به شاسی های فولادی دارند، اما شاسی های فولادی از نظر جذب ارتعاشات نسبت به شاسی های چدنی بهتر عمل میکنند.

به طور کلی سازه دستگاه به صورت یک تکه و ساخته می شود و برای هرچه دقیق تر بودن ابعاد آن، معمولا ماشین کاری سازه توسط فرز CNC دروازه ای انجام می گیرد. همچنین لازم است ریل های راهنمای دستگاه با اندازه هایی دقیق ساخته شوند تا تکان ها و لقی دستگاه تا حد ممکن حذف شود.

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما CNC

اکثر مدلهای دستگاه برش CNC پلاسما و هواگاز در بازار دارای ویژگی های زیر هستند:

– بازوهای حرکتی دستگاه برش پلاسما و هواگاز CNC جهت حرکت در راستای دو محور x و y  طراحی شده­اند.

– ابعاد این دستگاه ها متنوع است: 2000 در 4000 میلیمتر، 4000 در 7000 میلیمتر، 2500 در 3500 میلیمتر و … . میزان توانی که از دستگاه برش پلاسما CNC انتظار میرود تعیین کننده ابعاد آن خواهد بود.

– متوسط سرعت حرکت بازوی دستگاه CNC پلاسما و هواگاز 8000 میلیمتر در دقیقه است. سرعت برشکاری پلاسما در برخی دستگاه های بسیار خاص تا 80 متر بر دقیقه هم می رسد.

– بیشترین آمپراژ پلاسما در دستگاه برش پلاسما CNC حدود 150 آمپر است.

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما CNC

فرکانس

50 هرتز

بازه قدرت پلاپ (آمپر)

50 تا 150 آمپر

ولتاژ ورودی (سه فاز)

3*280 ولت

– وزن مدل های مختلف دستگاه CNC برش پلاسما و هواگاز حدود 900 الی 1500 کیلوگرم برآورد می شود.

– برخی دستگاه های برش CNC پلاسما و هواگاز دارای سیستم کنترل از راه دور نیز هستند.

– عمده دستگاه های برش پلاسما و هواگاز CNC دارای سیستم هایی برای تنظیم فشار گازها هستند به نحوی که تا حد ممکن افت فشار گاز مصرفی رخ ندهد.

– به منظور حصول کیفیت برش یکنواخت در سطح قطعه، برخی از انواع دستگاه برش پلاسما CNC دارای سیستم هوشمند تنظیم فاصله تورچ پلاسما تا سطح قطعه نیز هستند که سیستم کنترل ارتفاع یا THC نام دارد. 

قیمت دستگاه CNC برش پلاسما

اصولا تعیین قیمت دستگاه برش CNC پلاسما ، به جنس فلز مورد نظر برای برش و ضخامت آن بستگی دارد. در نتیجه قیمت دستگاه برش پلاسما CNC نیز به نوعی به توان و قدرت آن مرتبط است. همچنین خریدار باید ابعاد و مشخصات فیزیکی دستگاه مورد نظر برای خرید را نیز بداند چرا که ابعاد عاملی تاثیرگذار بر قیمت خرید دستگاه است.

عوامل دیگری نیز مانند نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت تورچ ها، تعداد تورچ ها بر قیمت دستگاه برش پلاسما CNC اثرگذارند. فاکتورهای دیگری که میتوانند تعیین کننده قیمت دستگاه برش CNC پلاسما باشند عبارتند از امکانات تعبیه شده در کنترلر دستگاه ،کیفیت و نحوه ساخت سازه و شاسی، طراحی سیستمی جهت کاهش آلایندگی دستگاه از جمله سیستم های جاذب دود و … . لازم است هنگام خرید دستگاه CNC پلاسما به این نکات توجه کرد.

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC

پس از مشخص شدن این موارد، دستگاه مناسب برای خرید عمدتا با توان آن (به وات) مشخص خواهد شد و بر اساس توان ، قیمت دستگاه CNC برش پلاسما مشخص می شود. به عنوان مثال، میتوان گفت یک دستگاه برش پلاسما CNC 1000 وات قابلیت برش ورق 9 میلیمتری را داراست. در برخی موارد تعیین قیمت دستگاه برش پلاسما CNC بر اساس آمپراژ آن نیز انجام می شود. کرف دستگاه (kerf) نیز میتواند یکی دیگر از فاکتورهای تعیین قیمت خرید دستگاه برش CNC پلاسما باشد. کرف به عبارتی شعاع تیزترین گوشه ای است که توسط دستگاه برش زده می شود. به ازای یک ضخامت مشخص از ورق مورد نظر برای برش ، عدد کرف کمتر برای دستگاه نشان دهنده توانمندی آن برای انجام برش های دقیق و پیچیده است. هرچه کرف کمتر باشد، قیمت دستگاه CNC برش پلاسما نیز بیشتر است.

خرید دستگاه CNC پلاسما

لازم است هنگام خرید دستگاه CNC پلاسما به این نکات توجه کرد:

– تجهیزات مرتبط با پلاسما و تجهیزات مرتبط با CNC بنابر روند فروشنده هر یک ممکن است به صورت جداگانه دارای گارانتی باشند. هنگام خرید دستگاه CNC پلاسما این نکته اهمیت زیادی دارد.

– مدت زمان خدمات پس از فروشی که توسط سازنده ارائه میشود، از دیگر نکات حائز اهمیت هنگام خرید دستگاه CNC پلاسما میباشد.

– معمولا هزینه نصب و راه اندازی و آموزش کار با دستگاه به عهده فروشنده میباشد. با این حال هنگام خرید دستگاه CNC پلاسما اطمینان از این موضوع امری ضروری است.

– برخی شرکت­ها آپشن های جداگانه­ای برای دستگاه­های خود در نظر گرفته اند. اضافه شدن هر یک از آنها بر قیمت خرید دستگاه CNC پلاسما تاثیرگذار است.

دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم

فروش دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم نیز در بازار امروز امری رایج است. دستگاه برش CNC پلاسما دستگاهی است که در آن قطعات بسیار به کندی دچار استهلاک می شوند. همین موضوع یکی از مزایای این دستگاه نسبت به دیگر انواع دستگاه های برش می باشد. هزینه نگه داری این دستگاه چندان بالا نیست و کیفیت قطعات دستگاه برش پلاسما تا مدتها مطلوب باقی می ماند. بنابراین استفاده از دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم نیز می تواند انتخابی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه باشد. در صورتی که در به کارگیری دستگاه برش CNC پلاسما دقت کافی به عمل آید، میتوان انتظار داشت که عمر مفید دستگاه افزایش یابد. در نتیجه، در صورت لزوم این دستگاه میتواند دستگاه مناسبی برای فروش دست دوم باشد.

دستگاه برش پلاسما CNC

دستگاه برش پلاسما CNC

قیمت دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم

اگر قیمت دستگاه برش پلاسما CNC نو برای شما عاملی محدود کننده است، گزینه خرید دستگاه دست دوم مطلوب به نظر می رسد. البته باید توجه داشت که تعیین قیمت دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم میتواند بر اساس کشور سازنده آن نیز تعیین شود. اما به هر حال پیش از خرید دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم توجه داشته باشید که از سلامت اجزای مختلف دستگاه مورد نظر نظیر تورچ ها، بازوی متحرک دستگاه ، تسمه، ریل، قسمت برق قدرت و نیز عملکرد صحیح کنترلر دستگاه اطمینان حاصل کنید.

لیست قیمت دستگاه برش cnc پلاسما

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی ، میتوان لیست قیمت دستگاه برش cnc پلاسما را به صورت زیر ارائه کرد. برای استعلام قیمت برای دستگاه مورد نظر خود با شماره 02191303797 تماس حاصل نمایید.

قیمت دستگاه برش CNC پلاسما آلمانی

2200000000 تا 2300000000 تومان

قیمت دستگاه برش پلاسما CNC آمریکایی

900000000 الی 1000000000 تومان

قیمت دستگاه برش CNC پلاسما ایرانی

تماس بگیرید.

قیمت دستگاه برش پلاسما CNC دست دوم

100000000 الی 400000000 تومان

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان