دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر یکی از قدرتمندترین دستگاه ها برای انجام فرایندبرشکاری فلزات و غیر فلزات است که در تمامی صنایع راه پیدا کرده است. در گذشته عملیات برش و حکاکی با استفاده از الگو و قیچی و به صورت دستی انجام می شد. امروزه با ورود دستگاه برش لیزر فعالیت های حکاکی و برش با دقت بالاتر و سرعت بالاتری انجام می گیرد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه برش لیزر یکی از قدرتمندترین دستگاه هاست که در تمامی صنایع راه پیدا کرده است. در گذشته عملیات برشکاری و حکاکی با استفاده از الگو و قیچی و به صورت دستی انجام می شد. امروزه با ورود دستگاه برش لیزر فعالیت های حکاکی و برش با دقت بالاتر و سرعت بالاتری انجام می گیرد. از این دستگاه در تمامی صنایع از جمله: تولید خودرو، کیف و کفش، طلاسازی و زیور آلات، مبل مال و … استفاده می شود.

به دستگاه هایی که با استفاده از قدرت لیزر بر روی انواع متریال مختلف به برش و حکاکی می پردازند، دستگاه برش لیزر می گویند. همانطور که از نام آن پیداست، دستگاه برش لیزر فلزات با برش در مواد، الگوها و طرح هایی را ایجاد می کنند. یک پرتو لیزر قدرتمند منبعی است که مواد را ذوب می کند، می سوزاند یا تبخیر می کند.

در دستگاه برش لیزر عملیات حکاکی و برش با استفاده از اشعه لیزر صورت می گیرد. دستگاه برش لیزر از نظر عملکردشان به دو گروه فلزات و غیر فلزات تقسیم می شود. که دارای میزهای آسانسوری و میز ثابت تقسیم می شود. دستگاه های میز ثابت دارای دو محور X و Y  می باشند. دستگاه های میز آسانسوری علاوه بر دو محور X و Y دارای محور Z نیز می باشند. دستگاه های برش لیزر از نظر سایز، کاربرد، قطعات استفاده شده و … دسته بندی می شوند. در این قسمت شما را با انواع دستگاه برش لیزر از نظر کارکرد آن ها آشنا می کنیم.

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر فلزات

این مدل از دستگاه برش لیزر توانایی حکاکی و برش بر روی انواع متریال را دارد. قیمت دستگاه برش لیزر فلزات بسیار بالاست. بنابراین اگر می خواهید بر روی فلزاتی همچون آهن، طلا، نقره و … برش بزنید از این مدل دستگاه حکاکی لیزر استفاده کنید. قیمت دستگاه برش لیزر فلزات دست دوم مقرون به صرفه تر از آکبند است.

دستگاه برش لیزر غیر فلزات

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های دستگاه برش لیزر ، دستگاه برش لیزر غیر فلزات می باشد. این مدل دستگاه به دلیل توانایی بالایی که در حکاکی و برش بر روی متریال های متفاوت در میان مشتریان بسیار محبوب شده است. دستگاه برش لیزر غیر فلزات جهت حکاکی و برش انواع متریال به جز فلزات می باشد. قیمت دستگاه برش لیزر غیر فلزات بسیار مقرون به صرفه تر از قیمت دستگاه برش لیزر فلزات می باشد. دستگاه برش لیزر فلزات و غیر فلزات علاوه بر تفاوتی که در کاربردشان دارند در نوع قطعات مصرفی آن ها نیز تفاوت هایی وجود دارد. از جمله تیوب دستگاه، میز دستگاه، نحوه پرتاب اشعه لیزر و … نیز متفاوت می باشند. لازم به ذکر است که قیمت دستگاه برش لیزر فلزات حدود پنج برابر قیمت دستگاه برش لیزر غیر فلزات می باشد.

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر ابزارهای مفیدی برای نمونه سازی و ساخت انواع قطعات با متریال های مختلف هستند. انواع متفاوتی از دستگاه برش لیزر وجود دارد، اما اساساً از فرآیند استفاده از پرتو لیزر برای برش مواد و متریال ها استفاده می شود. تفاوت بین انواع مختلف برش لیزری به این بستگی دارد که دستگاه ها چه نوع لیزرهایی دارند. نوع لیزر مشخص می کند که چه نوع و ضخامتی از مواد را می توان برش داد، زیرا انواع لیزرهای مختلف دارای محدوده قدرت متفاوتی هستند.

کاربرد دستگاه برش لیزر

صنعت منسوجات با استفاده از دستگاه برش لیزر پارچه تحول فراوانی پیدا کرده است . امروزه استفاده از سیستم لیزر برش پارچه طرفداران زیادی پیدا کرده است . سرعت بسیار بالا دقت بی نظیر و خروجی عالی از مزیت های استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت پارچه میباشد.اگر به این حوزه علاقه مند هستید حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

دستگاه برش لیزر فلزات برای برش انواع ورق آهن استیل و آلومینوم بسیار پرطرفدار و پرکاربرد شده است. نمونه مختلفی از دستگاههای برای انجام سفارشات روی فلزات وجود دارند ولی دو نمونه دستگاه برش لیزر فلزات فایبر و دستگاه هیبریدی بسیار پر مصرف تر است . این دستگاهها با تکنولوژی ها مختلفی وجود دارند و قیمتهای گوناگونی برای آنها وجود دارد

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان