دستگاه سند بلاست

دستگاه سند بلاست

دستگاه سندبلاست یک راه حل سریع و موثر برای زدودن زنگ زدگی و خوردگی بکار میرود و همچنین فرایندی است که میتواند برای آماده سازی سطوحی که نیاز به رنگ آمیزی دارند استفاده شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه سندبلاست یک راه حل سریع و موثر برای زدودن زنگ زدگی و خوردگی بکار میرود و همچنین فرایندی است که میتواند برای آماده سازی سطوحی که نیاز به پوشش دهی دارند استفاده شود. دستگاه سندبلاست متشکل است از دو بخش اصلی دیگ سندبلاست فلزات که در آن مواد ساینده ریخته می شود و یک دستگاه کمپرسور باد که با فشار باد مواد ساینده را به شلنگ ها انتقال میدهد. البته لباس و نازل نیز از دیگر اجزای مورد نیاز برای کار با دستگاه سندبلاست است.

قیمت دستگاه سندبلاست

با توجه به حجم کار می بایست دیگ دستگاه سندبلاست بزرگتر باشد تا مواد ساینده بیشتری در آن ذخیره شود. به همین ترتیب قطر نازل دستگاه سندبلاست بزرگتر شده در نتیجه باد بیشتر از آن خارج می شود. برای تامین فشار مناسب باید از کمپرسور بزرگتری استفاده کرد. این موارد سبب می شوند تا قیمت دستگاه سندبلاست بالا رود. بنابراین می توان گفت قیمت دستگاه سندبلاست به حجم کار بستگی دارد.

مزایای دستگاه سندبلاست

مزایای دستگاه سندبلاست شامل پاک کردن سریع سطوح و لایه برداری سطوح،َ ایجاد اثر مات در سطوح، برطرف کردن اکسیداسیون و تست خوردگی سطوح و سرعت بخشیدن به فرایند سنگ زنی اشیا است. همچنین از دیگر مزایای دستگاه سندبلاست دسترسی به مکانها و فضاهای کوچک و شکافها ، صرفه جوی در زمان و کارهای دستی و امکان استفاده مجدد از ماشین آلات ،فلزات و اشیا است. علاوه بر موارد ذکر شده بسته به شرکت میتوان از دستگاه سندبلاست برای اهداف مختلف استفاده کرد.

دستگاه سند بلاست

دستگاه سند بلاست

از جمله این اهداف می توان به سنگ زنی قطعات فلزی، ایجاد الگوهای بر روی شیشه، تبدیل شیشه معمولی به شیشه مات و غیره استفاده کرد.

دستگاه سندبلاست شیشه

اگر سندبلاست برای مدت زمانی مستقیما به یک نقطه از شیشه پاشیده شود می‌توانید روی شیشه حکاکی و تصاویر سه بعدی در سطح شیشه ایجاد نمائید. سازندها و طراحان شیشه میتوانند با حداقل سرمایه گذاری در تجهیزات سندبلاست افزایش درامد داشته باشند. با استفاده از کمپرسور هوا و دستگاه سندبلاست مواد ساینده سخت روی شیشه پاشیده می شود و باعث مات شدن سطح شیشه می گردد. همچنین برای کار روی سطح شیشه به ماسک سنگین نیاز نمی باشد. نوع ماسک بکار رفته بستگی به عوامل مختلف مانند نوع مواد ساینده ،اندازه دانه و فشار پاشش دارد.

اگر روغن یا مواد دیگری روی سطح شیشه باشد کاغذ طراحی بدرستی بر روی شیشه ثابت نمی ماند کاغذ تماس شیشه را از خرد شدن و آسیب محافظت نموده و به عنوان طراحی نهایی استفاده می شود. پشت کاغذ تماس را برداشته و با دقت بر روی شیشه بچسبانید و سپس آن بخش از طراحی را که می بایست سندبلاست شود با استفاده از چاقوی ابزار با احتیاط از روی کاغذ طراحی جدا نموده و شیشه را در محوظه سندبلاست قرار داده و با استفاده از کمپرسور هوا شن و ماسه را بصورت کنواخت بر روی شیشه پاشش می کند تا طرح کامل بر روی شیشه نقش ببندد.

دستگاه سند بلاست

دستگاه سند بلاست

در پایان شیشه را برداشته با آب شسته و پاک کنید و از چاقوی ابزار استفاده کرده تا لبه های کاغذ تماس را بگیرید و سپس آن را می خراشید نکته کلیدی در سندبلاست شیشه ، توجه به سرعت و میزان مقدار شیشه ای که می خواهید سندبلاست کنید و نوع مواد مورد استفاده مود اهمیت قرار می گیرد.

کاربرد دستگاه سندبلاست

زنگ زدایی – ماسه زدایی – و رنگ برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات از کاربرد های دستگاه سندبلاست هستند. همچنین زبر کردن سطوح قطعات ( با استفاده از ساینده های مخصوص ) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعابکاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت یهتر و نیز آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری های صنعتی – تزئینی یا رنگ

مات کاری – تمیز کاری و آماده کردن قطعات  (سندینگ – sanding )  جهت ارائه در بازار از دیگر کاربرد های دستگاه سندبلاست هستند.

اجزای دستگاه سندبلاست

اجزای دستگاه سندبلاست شامل دیگ دستگاه سندبلاست، کمپرسور باد دستگاه سندبلاست ، شیلنگ دستگاه سندبلاست ، کلاه دستگاه سندبلاست و نازل دستگاه سندبلاست است. کلیه لوازم سندبلاست شامل دیگهای سند بلاست در سایزهای مختلف ، نازلهای سندبلاست (۴ و ۵٫۵ و ۶) و شلنگهای مربوطه و ساخت کابین سندبلاست (سندبلات شیشه  .سندبلات خطوط و….) است.

دستگاه سند بلاست

دستگاه سند بلاست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان