دستگاه برش واترجت

دستگاه برش واترجت

دستگاه برش واترجت ، که با نام های دستگاه برش با فشار آب، دستگاه برش با جت آب یا دستگاه cnc برش با آب نیز شناخته می شود، یک دستگاه صنعتی است. این دستگاه ، ترکیبی از دو تکنولوژی واترجت و cnc است که قادر به برش مواد، با استفاده از جت آب پرفشار یا مخلوطی از آب و مواد ساینده است.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه برش واترجت ، که با نام های دستگاه برش با فشار آب، دستگاه برش با جت آب یا دستگاه cnc برش با آب نیز شناخته می شود، یک دستگاه صنعتی است. این دستگاه ، ترکیبی از دو تکنولوژی برش واترجت و cnc است که قادر به برش مواد، با استفاده از جت آب پرفشار یا مخلوطی از آب و مواد ساینده است. استفاده از دستگاه برش واترجت با آب خالص، اغلب برای مواد کم استحکام مانند شیشه، مقوا و فایبرگلاس استفاده می شود. این درحالی است که از دستگاه برش واترجت با مواد ساینده و آب در برش قطعات سخت و استحکام بالا مثل فلزات و آلیاژها استفاده می شود. مواد ساینده استفاده شده در دستگاه برش واترجت شامل سیلیس یا لعل و سیلیکون کاربید هستند، که با توجه به جنس قطعه مورد نظر انتخاب می شوند.

دستگاه برش واترجت قادر به برشکاری ، با سرعت و دقت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه های برش کاری است. نحوه کار دستگاه برش واترجت به گونه ای است که یک باریکه آب با سرعت و فشار بالا، همراه با مواد ساینده به قطعه مورد نظر برخورد می کند. سپس عملیات برش را انجام می دهد. در واقع در دستگاه برش واترجت از یک جریان آب با فشار بالا برای برشکاری و تمیزکاری قطعات استفاده می شود. این دستگاه در برش طیف وسیعی از مواد اعم از سنگ، چوب، شیشه و فلز کاربرد دارد.

خرید دستگاه واترجت

هنگام خرید دستگاه واترجت باید به نکاتی مثل هزینه مصرفی و تامین قطعات، برند و کشور سازنده، میزان استحکام میزکار، سرعت برش، قدرت پمپ و خدمات پس از فروش توجه کرد. در ادامه هر یک از این عوامل موثر در خرید دستگاه واترجت مورد بررسی قرار می گیرد.

هزینه مصرفی و تامین قطعات

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه واترجت باید به آن توجه کرد، قطعات استفاده شده در این دستگاه است. زیرا با توجه به زمان کاری دستگاه برش واتر جت ، به طور معمول هر سال نیاز به تعویض یکسری از قطعات مانند شبکه میزکار، دهانه نازل، لوله های رابط و… است. از آنجایی که ماده مصرفی ابرسیو (مواد ساینده اضافه شده به آب) از خارج از کشور وارد می شوند، قیمت آنها با توجه به نرخ ارز دچار نوسان می شود. لذا هنگام خرید دستگاه واترجت باید به تامین قطعات مورد نیاز دستگاه برش واتر جت توجه کرد.

برند و کشور سازنده دستگاه برش واترجت

 یکی دیگر از عواملی که حین خرید دستگاه واتر جت باید به آن توجه کرد، برند و کشور سازنده آن است. هر یک از برندهای دستگاه برش واتر جت مشخصات خاص خود را دارند. اغلب برند این دستگاه ها را می توان بر اساس کشور سازنده (ایرانی، چینی و اروپایی) تقسیم بندی کرد.

دستگاه برش واترجت

دستگاه برش واترجت

قیمت دستگاه برش واتر جت چینی به دلیل کیفیت متوسط آن، پایین است. نوع دوم دستگاه های ایرانی است، درصد زیادی از قطعات دستگاه های ایرانی از خارج از کشور تهیه می شود. کیفیت قطعات استفاده شده در مدل های ایرانی جزو فاکتورهایی است که بر قیمت خرید دستگاه برش واترجت تاثیر میگذارد. در نهایت می توان به دستگاه برش واتر جت اروپایی اشاره کرد. اگر چه قیمت دستگاه برش واتر جت اروپایی بالاست، اما به دلیل کیفیت و دقت بالا مورد توجه قرار گرفته است و در صورت خرید، عملکرد این دستگاه ها تضمین شده است.

میزان استحکام میزکار دستگاه برش واتر جت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید دستگاه واترجت ، اندازه و استحکام میزکار است. زیرا برش های انجام شده توسط دستگاه برش واتر جت ، عمدتا برای قطعات با ضخامت بالا استفاده می شود. بنابراین برای این فرآیند نیاز به میزکار مستحکم با توانایی تحمل وزن ماده مورد نظر است. خرید دستگاه واتر جت با میزکار مناسب سبب افزایش دقت کار در فرآیند برشکاری می شود.

سرعت برش دستگاه برش واتر جت

یکی از پارامترهایی که در هنگام خرید دستگاه واتر جت باید به آن توجه کرد، سرعت برش این دستگاه است. سرعت برش، به توان اشعه لیزر و قابلیت های دستگاه بستگی دارد. بطوری که با افزایش توان دستگاه امکان بالا بردن سرعت برش نیز فراهم می شود.

قدرت پمپ دستگاه برش واترجت

قدرت پمپ دستگاه برش واتر جت ، یکی دیگر از عوامل مورد توجه در خرید دستگاه واترجت است. استفاده از پمپ پرقدرت سبب افزایش فشار آب می شود. هنگامی که آب همراه با مواد ساینده با فشار زیاد از نازل خارج می شود، سبب سایش و برش قطعه کار می گردد. بنابراین کارکرد دستگاه برش واتر جت به قدرت پمپ بستگی دارد. بطوری که با افزایش قدرت پمپ علاوه بر اینکه محدوده کارایی دستگاه برش واتر جت افزایش می یابد، نتیجه بهتری نیز در برش قطعات حاصل خواهد شد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش، یکی دیگر از پارامترهای مهم در هنگام خرید دستگاه واتر جت است. تامین قطعات مصرفی، آموزش بعد از فروش، تضمین قطعات و خدمت رسانی به موقع باید از سوی فروشندگان این دستگاه تضمین شود. مدت زمان خدمات پس از فروش که توسط سازنده ارائه می شود، از دیگر نکات حائز اهمیت در هنگام خرید دستگاه واتر جت است.

دستگاه برش واترجت دست دوم

امروزه فروش دستگاه برش واترجت دست دوم در بازار متداول است. جهت صرفه جویی در هزینه ها، برخی اقدام به خرید دستگاه واترجت دست دوم یا اورهال شده می کنند. اما نکته قابل توجه این است که دستگاه برش واترجت دست دوم عمر مفید کمتری نسبت به دستگاه برش واتر جت نو دارد. با این حال، در صورت اطمنیان کامل از سالم بودن اجزای دستگاه برش واترجت دست دوم موردنظر، می توان نسبت به خرید آن اقدام کرد. پارامترهای مختلفی در قیمت دستگاه برش واترجت دست دوم دخیل است. این پارامترها شامل وضعیت قطعات یدکی مانند سالم بودن شلنگ ها و نازل، قدرت پمپ و … می شود.

دستگاه برش واترجت

دستگاه واترجت برش

مدت زمان کارکرد نیز بر قیمت دستگاه برش واتر جت تاثیر می گذارد. بدیهی است دستگاه با مدت کارکرد بالاتر، دارای عمر مفید کمتری است. بنابراین حین خرید دستگاه واترجت دست دوم بهتر است دستگاهی خریداری شود که از نظر فنی کاملا سالم باشد و تا بعدها هزینه های اضافی صرف تعمیر و نگه داری آن نشود.

قیمت دستگاه برش واترجت

قیمت دستگاه برش واترجت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. فشار خروجی دستگاه، توان موتور، تجهیزات جانبی و دقت دستگاه، جزو عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه برش واترجت هستند. که هر کدام از این پارامترها مورد بررسی قرار می گیرند. جدول زیر لیست قیمت دستگاه واترجت برش را نشان می دهد.

 لیست قیمت دستگاه واترجت برش

کیفیت قطعات برشکاری شده

از 300 تا 700 میلیون تومان

خوب

از 80 تا 300 میلیون تومان

متوسط

از 20 تا 60 میلیون تومان

در رده های پایین

فشار خروجی دستگاه

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت دستگاه برش واتر جت ، فشار خروجی دستگاه است. محدوده فشار تولید شده در دستگاه های واترجت حدود 100 تا 300 بار می باشد. با توجه به نیاز و نوع کاربرد، فشار دستگاه قابل تنظیم است. بنابراین مقدار فشار آب تولیدی، جزو عواملی است که به میزان قابل توجهی روی قیمت دستگاه واترجت تاثیر می گذارد. بطوریکه با افزایش فشار خروجی، قیمت دستگاه واترجت و قدرت آن افزایش می یابد.

توان موتور دستگاه برش واترجت

توان موتور یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت دستگاه برش واتر جت است. اغلب برای برش قطعات، بخصوص قطعات ضخیم، از دستگاه برش واترجت با توان بالا استفاده می شود. توان موتور با قیمت دستگاه واترجت برش رابطه مستقیم دارد. بطوریکه با افزایش توان، قیمت دستگاه واتر جت برش نیز افزایش می یابد.

دقت دستگاه برش واترجت

قیمت دستگاه برش واترجت رابطه مستقیم با دقت آن دارد، چرا که با افزایش دقت، قیمت دستگاه برش واتر جت افزایش می یابد. بطور میانگین دقت دستگاه برابر 0/1 میلی متر است. با افزایش ضخامت ماده، سرعت برش کاهش می یابد. با کاهش سرعت، کیفیت قطعات برش داده شده توسط دستگاه واترجت برش افزایش می یابد و سطح برش صیقلی تر می شود.

تجهیزات جانبی دستگاه برش واترجت

تجهیزات جانبی از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت دستگاه برش واترجت هستند. شلنگ های فشار قوی که با توانایی تحمل 3000 بار فشار ، معمولا عمر بالایی دارند. این شلنگ ها، به نحوی طراحی شده اند که به سهولت قابل استفاده هستند، در نتیجه قیمت بالایی نیز نسبت به شلنگ های با عمر پایین یا غیر استاندارد خواهند داشت.

دستگاه واترجت برش

نمایی از دستگاه برش واترجت

نازل ها از جمله مهم ترین ابزار مورد استفاده در دستگاه واتر جت برش هستند. نازل ها معمولا در اثر ضربات مداوم آب به سرعت خورده شده و اغلب لازم است هر چند ساعت یک بار عوض شوند تا دبی و فشار مطلوب به دست آید. برای دستیابی به نازل با عمر مفید بالا نیاز است از آلیاژی خاص در ساخت آن استفاده شود. این امر سبب افزایش قیمت نازل و در نتیجه افزایش قیمت دستگاه واترجت برش می شود.

قیمت دستگاه cnc واترجت

اغلب قیمت دستگاه cnc واترجت ، به ضخامت و جنس فلز مورد نظر برای برش بستگی دارد. بنابراین قیمت دستگاه cnc واترجت نیز به نوعی به قدرت و توان آن وابسته است. همچنین هنگام خرید، باید به ابعاد و مشخصات فیزیکی دستگاه مورد نظر توجه کرد، زیرا ابعاد عاملی تاثیرگذار بر قیمت دستگاه cnc واترجت است. کیفیت کنترلر ، تعداد محورهای دستگاه ، کیفیت شاسی و بدنه و به روز بودن نرم افزارهای به کار رفته نیز می توانند بر قیمت دستگاه cnc واترجت اثرگذار باشند.

 
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان