دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز CNC با استفاده از مته فرز عملیات براده برداری و صیقل کاری را روی قطعات انجام میدهد. انواع دستگاه فرز CNC فلزات بر اساس ساختار دستگاه به انواع مختلفی تقسیم می شوند از قبیل دستگاه فرز عمودی ، دستگاه فرز افقی ، دستگاه فرز دروازه ای و … . تقسیم بندی دیگری نیز بر اساس محور دستگاه انجام می شود که شامل دستگاه فرز CNC سه محور ، دستگاه فرز CNC چهار محور و دستگاه فرز سی ان سی پنج محور می باشد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه فرز CNC با استفاده از فرز cnc عملیات براده برداری و صیقل کاری را روی قطعات انجام میدهد. انواع دستگاه فرز CNC فلزات بر اساس ساختار دستگاه به انواع مختلفی تقسیم می شوند از قبیل دستگاه فرز عمودی ، دستگاه فرز افقی ، دستگاه فرز دروازه ای و … . تقسیم بندی دیگری نیز بر اساس محور دستگاه انجام می شود که شامل دستگاه فرز CNC سه محور ، فرز CNC چهار محور و فرز cnc پنج محور می باشد.

در دستگاه های دستی اپراتور تنها روی یک محور قادر است عملیات فرز را انجام دهد و امکان چرخش در جهت دیگر میسر نیست. اما در دستگاه فرزCNC حرکت کلیه ابزارهای دستگاه به صورت اتوماتیک و از طریق نرم افزار در جهات مختلف قابل کنترل است. همچنین با استفاده از دستگاه فرز CNC فرایند فرزکاری با دقت ابعادی بسیار بالا در حد صدم میکرون انجام می شود. برای خرید دستگاه فرز CNC باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت. مهمترین عامل در تعیین قیمت دستگاه CNC فرز فلزات اندازه قطعه و شکل نهایی مورد نظر برای انجام فرزکاری است. در صورت اطمینان از سلامت اجزای مختلف دستگاه مانند تجهیزات مکانیکی و مناسب بودن شرایط مته های فرز ، میتوان نسبت به خرید دستگاه فرز دست دوم یا استوک نیز اقدام کرد.

دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز CNC

انواع دستگاه فرز CNC

دسته بندی رایج برای انواع دستگاه فرز CNC عمدتا به این صورت است: اولین نوع دسته بندی بر اساس زاویه قرارگیری اسپیندل فرزCNC نسبت به میز کار است. در این حالت سه مدل دستگاه فرز افقی ، دستگاه فرز عمودی و دستگاه فرز دروازه ای از متدوال ترین نوع دستگاه ها هستند. نوع دیگری از دسته بندی بر اساس تعداد محور دستگاه فرز CNC است که در ادامه توضیح داده خواهد شد. لازم به ذکر است که این دو دسته بندی از یکدیگر جدا نیستند. به عبارتی میتوان یک دستگاه فرز افقی CNC چهار محوره یا یک دستگاه فرز عمودی سه محوره داشت.

دستگاه فرز افقی

دستگاه فرز افقی CNC از جمله انواع دستگاه فرز است که در آن اسپیندل به صورت افقی نصب می شود. پس از نصب ابزار برشی روی اسپیندل و انجام حرکت طولی، فرزکاری انجام میشود. دستگاه فرز CNC افقی میتواند چند محوره (مثلا CNC چهار محوره) نیز باشد. دستگاه فرز افقی CNC میتواند قطعات با ابعاد زیاد و سنگین را با راندمانی بالا در انواع مختلف صنایع از جمله صنعت ساخت اتومبیل و صنایع سنگین فرزکاری کند.

یک میز کار با قابلیت چرخش از اجزای اصلی دستگاه فرز سی ان سی افقی است. تعداد محورهای دستگاه بر نحوه حرکت و چرخش این میز کار تاثیرگذار است. در مدل پالت چنجر دستگاه فرز افقی CNC ، میز کار شامل دو بخش جدا از هم بوده که رو به روی یکدیگر بسته میشوند. کار دستگاه فرز افقی CNC از نوع پالت چنجر دارای سرعت و راندمان بیشتری است. زیرا میتوان همزمان در دو بخش مجزای میز کار ، دو قطعه را نصب کرد و به صورت جداگانه روی هریک از این قطعه کارها عملیات فرزکاری انجام داد.

دستگاه فرز عمودی

یکی دیگر از انواع دستگاه فرز ، دستگاه فرز عمودی CNC است که می توان آن را به عنوان متداول ترین نوع دستگاه فرز CNC معرفی کرد. در دستگاه فرز عمودی CNC ، حرکت اسپیندل دستگاه بر خلاف دستگاه سی ان سی فرز افقی ، به صورت عمود بر سطح میز کار است. دستگاه فرز عمودی CNC در ساخت جعبه دنده خودرو و قطعات منحنی شکل به کار گرفته می شود.

دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز عمودی CNC سرعت کمتری دارد، زیرا برخلاف دستگاه فرز افقی ، امکان نصب چند ابزار برش و انجام همزمان فرزکاری دو قطعه میسر نیست.  با این حال کار با دستگاه سی ان سی فرز عمودی در مقایسه با دستگاه سی ان سی فرز افقی ساده تر است. فضایی که دستگاه فرز عمودی CNC اشغال می کند نیز کمتر است. مجموع این عوامل باعث می شود به طور کلی قیمت خرید دستگاه فرز عمودی از دستگاه فرز افقی کمتر باشد.

دستگاه فرز اونیورسال

دستگاه فرز اونیورسال به دو صورت عمودی و افقی فرایند فرزکاری را انجام میدهد. در این دستگاه اسپیندل فرز هم میتواند در وضعیت افقی و هم در وضعیت عمودی قرار بگیرد. به همین دلیل به این دستگاه، دستگاه فرز اونیورسال (چندکاره) گفته میشود. در این دستگاه ها نوعی بازو به کار میرود که بازوی RAM نام دارد. محور دستگاه روی بازوی چرخشی RAM قرار میگیرد. در این دستگاه بازه مناسبی برای زاویه چرخش میز کار تعبیه شده است که هماین عامل موجب میشود کار با این دستگاه دارای سرعت و راندمان بالایی باشد.

فرز دروازه ای CNC

دستگاه فرز دروازه ای CNC نیز یکی دیگر از انواع دستگاه فرز است که در ابعاد گوناگون برای فرزکاری قطعات بزرگ و حجیم به کار می رود. دستگاه فرز دروازه ای CNC در دو نوع پایه فلزی و پایه بتنی ساخته می شود و عمدتا بسیار بزرگ است. البته نوع دیگری از دستگاه فرز دروازه ای CNC نیز ساخته می شود که رومیزی بوده و به دستگاه فرزCNC رومیزی معروفند. از این دستگاه عموما برای حکاکی تزئینات روی چوب استفاده میشود.

در دستگاه فرز دروازه ای CNC ، امکان فرزکاری همزمان روی سطوح مختلف قطعه وجود دارد. قطعه کار روی میز اصلی ثابت نگه داشته می شود. در یک جهت میز کار حرکت میکند و در دو جهت دیگر، اسپیندل دستگاه میچرخد. در بعضی از مدل ها ، امکان برش فارسی­بر قطعات نیز فراهم است. سرعت بالای دستگاه فرز دروازه ای از ویژگی های اصلی این دستگاه است.

انواع دستگاه فرز CNC بر حسب تعداد محور دستگاه به شرح زیر است:

دستگاه فرز CNC سه محور

نوعی دستگاه سی ان سی فرز است که در آن یک ابزار برشی مانند مته به سرعت در حال چرخش است. در حالی که قطعه کار حین فرایند ثابت است، ابزار برش در دو جهت X و Y در حال حرکت است. دستگاه فرز سی ان سی سه محور در مقایسه با دستگاه های با محور بیشتر ساختار ساده تر و همچنین قیمت پایین تری دارد. این دستگاه گزینه مناسبی برای شروع کسب و کار در یک کارگاه با مساحت کم است. اغلب دستگاه های فرز CNC موجود در بازار نیز سه محوره هستند. این دستگاه از پرکاربردترین دستگاه هایی است که برای انجام فرزکاری مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه فرز CNC

یک دستگاه فرز CNC پنج محور

فرز CNC چهار محور

در این دستگاه علاوه بر چرخش ابزار برش حول محور اصلی خود، یک محور اضافی برای برای حرکت ابزار برشی در نظر گرفته شده است. به عبارتی فرز در سه جهت X ، Y و Z انجام میگیرد. با استفاده از این دستگاه سی ان سی فرز میتوان فرایند فرزکاری پیچیده تری را به صورت سه بعدی انجام داد. عمده استفاده از دستگاه فرز سی ان سی چهار محور ، برای سوراخ کاری و برشکاری در کنار یک قطعه است.

فرز CNC پنج محور

در دستگاه فرز سی ان سی پنج محور علاوه بر محورهای موجود در فرز CNC چهار محوره ، یک محور اضافی چرخش نیز تعبیه شده است. در نتیجه این دستگاه سی ان سی فرز قابلیت انجام فرزکاری های بسیار دقیق و پیچیده بر قطعات حساس مانند تجهیزات پزشکی، قطعات صنعت نفت و گاز و تجهیزات نظامی را داراست.

خرید و قیمت دستگاه فرز CNC

اصولا به دلیل تنوع بالای انواع دستگاه فرز CNC فلزات ، بازه وسیعی برای قیمت این دستگاه وجود دارد. با این حال برخی فاکتورها بر قیمت خرید دستگاه فرز CNC موثرند.

– مهمترین فاکتور تعداد محورهای دستگاه فرز CNC است. هرچه تعداد محورهای دستگاه بیشتر باشد، توانایی آن در انجام فرزکاری های پیچیده بیشتر و نتیجه نهایی دقیقتر خواهد بود. در نتیجه قیمت دستگاه فرز CNC فلزات ، با محور بیشتر بالاتر است.

– قیمت دستگاه CNC فرز دروازه ای به دلیل قابلیت بالاتر در مقایسه با قیمت دستگاه CNC فرز عمودی و افقی دارای قیمت بالاتری است.

– قیمت دستگاه سی ان سی فرز افقی به دلیل سرعت و راندمان بالاتر و امکان فرزکاری همزمان دو قطعه، نسبت به قیمت دستگاه سی ان سی فرز عمودی بیشتر است.

– تیغه های دستگاه فرز CNC فلزات تعیین کننده اصلی نوع فرایندی هستند که توسط دستگاه انجام می شود. در تعیین قیمت خرید دستگاه CNC فرز ، توجه به هزینه های مرتبط با تامین تیغه های مورد نیاز نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دستگاه فرز CNC

نوعی مته فرز

– نو بودن یا دست دوم بودن دستگاه نیز بر تعیین قیمت دستگاه فرز CNC فلزات تاثیرگذار است.

– تکنولوژی ساخت اسپیندل ، کیفیت ساخت بدنه و شاسی دستگاه و بازه حرکتی بازوها نیز عواملی تعیین کننده در قیمت خرید دستگاه CNC فرز هستند.

قیمت فرز CNC سه محور

این دستگاه از جمله انواع ساده دستگاه فرز CNC است. به دلیل محور های چرخش نسبتا محدود ، قیمت فرز CNC سه محور پایین تر از انواع دیگر فرز سی انسی می باشد. به دلیل مناسب بودن نسبی قیمت فرز CNC سه محور ، این دستگاه برای شروع کار برای کارگاه های کوچک مناسب می باشد.

قیمت فرز CNC چهار محور

قیمت فرز CNC چهار محور به دلیل دارای بودن یک محور چرخش اضافه نسبت به دستگاه فرز سه محور و در نتیجه کارایی بیشتر آن ، بالاتر است. در برخی موارد، تعداد اسپیندل عاملی موثر بر قیمت فرز CNC چهار محوره است. چون افزودن محور چهارم باعث افزایش دقت فرزکاری در مقایسه با دیگر حالتها میشود، این موضوع باعث میشود قیمت فرز CNC چهار محوره بیشتر باشد. از طرفی اگر دستگاه دارای قابلیت انجام فرزکاری و حکاکی در سه محور را نیز داشته باشد، در این حالت قیمت فرز CNC چهار محور بالاتر خواهد بود.

قیمت فرز CNC پنج محور

به دلیل توانایی این دستگاه در ایجاد حکاکی­­ ها و انجام فرزکاری­  های بسیار پیچیده بر روی انواع قطعات مختلف، قیمت فرز CNC پنج محور از سایر انواع دستگاه CNC فرز بالاتر است. افزوده شدن دو هد چرخان به دستگاه و افزایش محدوده قطر ماشین کاری دو عاملی هستندد که بر قیمت فرز CNC پنج محور تاثیر دارند.

فروش فرز دروازه ای

قمیت فروش فرز دروازه ای دارای بازه ای بسیار گسترده است. چرا که این مدل از فرز سی انسی در ابعاد بسیار گوناگونی ساخته میشود. برخی از این مدلها کوچک و رومیزی بوده که در این حالت طبعا قیمت فروش فرز دروازه ای پایین تر خواهد بود. اما در حالتی که حکاکی و فرزکاری قطعات فلزی بزرگ و حجیم مورد نظر باشد، قیمت فرز دروازه ای بیشتر خواهد بود.

قیمت دستگاه فرز اونیورسال

عوامل متعددی چنانچه پیشتر هم گفته شد میتواند بر قیمت دستگاه فرز اونیورسال تاثیرگذار باشد. اسپیندل به کار رفته در این دستگاه کارکرد ویژه ای دارد. چرا که تنها به حرکت عمودی یا افقی محدود نیست. بنابراین باید در نظر داشت شرایط و کیفیت اسپیندل بر قیمت دستگاه فرز اونیورسال تاثیر مهمی دارد. عوامل دیگری نیز مانند محورهای دستگاه، دقت ابعادی فرزکاری، حداکثر سرعت چرخش اسپیندل و … عواملی تعیین کننده در تعیین قیمت دستگاه فرز اونیورسال میباشند.

بازه قیمت دستگاه فرز CNC ایرانی

تماس بگیرید.

بازه قیمت فرز CNC سه محور خارجی

600.000.000 تا 1.650.000.000 تومان

قیمت فرز CNC سه محور (مونتاژ ایران)

1.300.0000.000 تا 1.400.000.000 تومان

بازه قیمت فروش دستگاه فرز CNC دست دوم

400.000.000 تا 2.000.000.000 تومان

فروش اقساطی دستگاه فرز CNC

امروزه در بازار خرید و فروش دستگاه فرز دست دوم و نو ، شرایط فروش اقساطی دستگاه فرز CNC توسط برخی واردکنندگان یا تولیدکنندگان دستگاه فراهم شده است. اساس فروش اقساطی دستگاه فرز CNC بر ارائه تسهیلاتی به مشتریان جهت خرید دستگاه است. در این شرایط، ابتدا به عنوان پیش پرداخت حدود 30 درصد از قیمت کل دستگاه از مشتری دریافت می گردد. نرخ بهره سالانه نیز عموما بر اساس بخشنامه­ای از وزارت صنعت و معدن در خصوص فروش اقساطی دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی تعیین میشود. بر اساس این بخشنامه، نرخ بهره سالیانه در کمترین حد 12 درصد و مدت زمان بازپرداخت 30 ماه است. بنابراین شرایط فروش فرز سی ان سی به صورت اقساطی نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد. با این حال لازم به یادآوری است که سایر جزییات فروش اقساطی در قالب قراردادی بین مشتری و شرکت به طور کتبی تنظیم شده و به امضای طرفین می رسد.

فروش دستگاه فرز CNC دست دوم

اگر نکات لازم برای کارکرد صحیح در نظر گرفته شده باشد ، آنگاه در صورت لزوم یک کارگاه یا کارخانه میتواند جهت فروش دستگاه فرز CNC دست دوم یا استوک اقدام کند. کارکرد صحیح قطعاتی مثل اسپیندل و الکتروموتور از اهمیت به سزایی در تعیین قیمت فروش دستگاه فرز CNC دست دوم برخوردار است. همچنین شرایط تجهیزات مکانیکی هنگام خرید دستگاه فرز CNC دست دوم باید به دقت بررسی شود. به طور کلی باید بدانیم که از بخشی از عمر مفید کارکرد دستگاه فرز CNC دست دوم کاسته شده است. بنابراین بهتر است از دستگاه های استوک در کارگاه های کوچک، و نه در کارگاه های بزرگ صنعتی استفاده شود.

دستگاه فرز CNC

دستگاه فرز اونیورسال

عموما به دلیل پایین تر بودن قیمت فروش دستگاه فرز CNC دست دوم ، این گزینه میتواند نسبت به خرید دستگاه آکبند گزینه ای مناسب تر برای تولیدات با تناژ پایین باشد. البته باید در نظر داشت در صورتی که دستگاه فرز CNC دست دوم از جمله دستگاه­ های قدیمی و باکیفیت خارجی باشد ممکن است قیمت آن با قیمت دستگاه فرز CNC آکبند برابری کند. با این حال، هنگام خرید و فروش دستگاه فرز دست دوم باید نکاتی را در نظر داشته باشیم. سیستم های نرم افزاری موجود در دستگاه های کار کرده فرز CNC ممکن است به روز نباشند. در صورتی که قصد انجام فرآیندی پیچیده و پیشرفته دارید باید امکان بروزرسانی سیستم دستگاه را در نظر داشته باشید.  

قیمت دستگاه فرز دست دوم

باید بدانیم که عوامل مختلفی بر تعیین قیمت خرید فرز دست دوم تاثیرگذارند. کشور سازنده دستگاه ، شرایط نرم افزاری و به روز بودن آن و سلامت کلیه تجهیزات دستگاه فرز دست دوم میتوانند تعیین کننده قیمت آن باشند. همچنین باید به تعداد محور دستگاه و نوع آن بر اساس نحوه چرخش اسپیندل نیز برای تعیین قیمت دستگاه فرز دست دوم توجه داشت. شرکت ها و مراکز معتبر به هنگام فروش فرز CNC دست دوم ، با توجه به نیاز مشتریان و شرایط کاری مورد نیاز آنها، اطلاعات جامعی در مورد شرایط کارکرد دستگاه ارائه میدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دستگاه فرز CNC فلزات و نیز اطلاعات بهترین طریق خرید فرز CNC دست دوم با شماره 02191303797 تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان