دستگاه سختی سنجی

دستگاه سختی سنجی

دستگاه سختی سنجی ابزاری است برای اندازه گیری سختی فلزات. سختی فلزات به مقاومت آنان به تغییر شکل پلاستیک توسط نفوذ یک جسم فرو رونده تعریف شده است. سختی یک ماده ویژگی است كه به خوبی تعریف نشده است، و متناسب با تجربه كسی كه با آن سروكار دارد معانی زیادی به خود می گیرد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه سختی سنجی ابزاری است برای اندازه گیری تست سختی فلزات. سختی فلزات به مقاومت آنان به تغییر شکل پلاستیک توسط نفوذ یک جسم فرو رونده تعریف شده است. سختی یک ماده ویژگی است كه به خوبی تعریف نشده است، و متناسب با تجربه كسی كه با آن سروكار دارد معانی زیادی به خود می گیرد. در مراجع متالوگرافی، سختی فلزات به مقاومت آنان به تغییر شکل پلاستیک توسط نفوذ یک جسم فرو رونده با استفاده از دستگاه سختی سنجی تعریف شده است.

دستگاه سختی سنجی

دستگاه سختی سنجی

دستگاه سختی سنجی فلز

تعریف خاصیت سختی به جز در رابطه با آزمون ویژه ای که برای تعیین مقدار آن به کار می رود، مشکل است. مقدار سختی را نمی توان مانند استحکام کششی مستقیما″ در طراحی بهکار برد، زیرا مقدار سختی به تنهایی اهمیت ندارد. سختی خاصیت اساسی ماده نیست و به خواص کشسان و مومسان آن ارتباط دارد. مقدار سختی به دست آمده با دستگاه سختی سنجی فقط معیاری برای مقایسه ی مواد یا عملیات انجام شده ه است. طریقه ی آماده سازی نمونه و انجام آزمون با دستگاه سختی سنجی ساده است و نتایج را می توان برای تخمین دیگر خواص مکانیکی به کاربرد.

دستگاه سختی سنجی

دستگاه سختی سنجی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان