دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش آرگون فرایند اتصال فلزات را به وسیله فرایند تیگ یا TIG انجام می دهد. استفاده از دستگاه جوش آرگون یکی از دشوارترین انواع جوشکاری است که به آموزش و تجربه زیادی نیاز دارد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه جوش آرگون فرایند اتصال فلزات را به وسیله فرایند تیگ یا TIG انجام می دهد. استفاده از دستگاه جوش آرگون یکی از دشوارترین انواع جوشکاری است که به آموزش و تجربه زیادی نیاز دارد. یکی از دلیل این دشواری درگیر بودن دو دست هنگام جوشکاری و انجام کار با هر دو دست است که با یک دست تورچ نگه داشته میشود و با یک دست فیلر به محل جوش وارد میشود.

یکی از ویژگی های دستگاه جوش آرگون که امکان تغییر آمپر و قطع و وصل کردن قوس الکتریکی را میدهد پدال است. جوشکاران حرفه ایی با استفاده از پدال پایی دستگاه جوش آرگون علاوه بر دو دست یک پای خود را نیز بکار میگیرند. زیرا با این کار با استفاده از پدال پایی جوشکاری را شروع ، آمپر را هنگام جوشکاری تنظیم و جوشکاری را به پایان می رسانند. حتی میتوان با پدال پایی شرایط پالس را شبیه سازی کرد

تنظیم ولتاژ ، تنظیم مقدار بالانس AC ، تنظیم و ذخیره سازی در حفظه دستگاه جوش آرگون و بسیاری دیگر از امکاناتی که روی اینورتر های جوشکاری دستگاه جوش آرگون قرار داده میشود تا جوشکار بتواند با امکانات بیشتری جوشکاری نماید.

دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش آرگون

خرید دستگاه جوش آرگون

در هنگام خرید دستگاه جوش آرگون به چرخه کاری دستگاه توجه کنید و نسبت به نوع و حجم کار جوشکاری اینورتری با چرخه ی کاری مناسب خریداری نمایید. تعریف چرخه کاری نسبت زمان کارکرد اینورتر به مقدار زمان استراحت اینورتر به درصد چرخه کاری گفته میشود.

این به این معنی است که اگر اینورتر دستگاه جوش آرگون شما 15 دقیقه مداوم جوشکاری میکند چقدر نیاز به استراحت دارد تا بتواند دوباره جوشکاری نماید. چرخه کاری برای استفاده در کارهایی مانند جوشکاری اسکلت ساختمان یا جوشکاری در خط تولید کارخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا کار جوشکاری به طور مداوم و یکسره انجام شود و به دستگاه فشار بیش از حد وارد نشود.

ولی در استفاده های خانگی یا کارگاهی کوچک اهمیت چرخه کاری کمتر شده و در درجه بعدی اهیمت قرار میگیرد. به طور معمول اینورتر های              دستگاه جوش آرگون خانگی از حدود 40 تا 50 درصد چرخه کاری دارند یعنی بعد از هر 10 دقیقه نیاز به 10 دقیقه استراحت دارند ولی برای استفاده های صنعتی تر و دائمی حداقل به 60 درصد چرخه کاری نیاز داشته و تا حدود 75 درصد چرخه کاری بهترین حالت اینورتر برای استفاده های صنعتی است.

دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش آرگون

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان