دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران یا دستگاه جوش اکسترودر دستی محصولات جدید توسعه یافته ای هستند که می تواند ژئوممبران را با ضخامت های مختلف جوش دهد و برای جوشکاری تمام مواد ذوب شده حرارتی مانند LDPE، PVC، HDPE، EVA، PP قابل استفاده است.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه جوش ورق ژئوممبران یا دستگاه جوش اکسترودر دستی محصولات جدید توسعه یافته ای هستند که می تواند ژئوممبران را با ضخامت های مختلف جوش دهد و برای جوشکاری تمام مواد ذوب شده حرارتی مانند LDPE، PVC، HDPE، EVA، PP قابل استفاده است. این سری از دستگاه جوش ورق ژئو ممبران از نظر عملکرد عالی هستند و کارکرد آسانی دارند، همچنین از سرعت جوش بالایی برخوردار هستند و کیفیت کار بسیار خوب است.

کاربرد دستگاه جوش ورق ژئوممبران

کاربرد دستگاه جوش ورق ژئوممبران  شامل حفاظت از آب، آبزی پروری، استخراج مواد شیمیایی، تصفیه فاضلاب، ساخت و ساز سقف و سایر پروژه های ضد آب، جلوگیری از نشت در محل های دفن زباله، مخازن تخلیه مایع زباله، کارهای عمومی، ژئوممبران پایه ساختمان، عایق رطوبتی تونل، پوشش ضد آب،  معدن، خندق های آبیاری، غشاهای نشت خاکی، پوشش استخر، مخازن ذخیره سازی مخازن ضد نشت، مجدد شیمیایی و مخزن رسوب می باشد.

انواع دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران دوبل، دستگاه جوش تک، دستگاه جوش گرم گوه از انواع دستگاه جوش ورق ژئوممبران هستند. روش های مختلفی برای جوش دادن ژئوممبران وجود دارد. انتخاب روش جوش مناسب اغلب به در نظر گرفتن چندین عامل بستگی دارد. هنگام در نظر گرفتن فرآیند جوشکاری دو ژئوممبران به یکدیگر، باید مواد را در سطح مولکولی درک کنیم. برای جوش دادن دو ماده سازگار به هم، دو سطح آنها باید تا عمق معینی نرم شود تا با هم مخلوط شوند و به صورت یکی درآیند. برای اکثر پلاستیک ها و در نتیجه بیشتر ژئوممبران ها، این کار را می توان با یکی از دو روش انجام داد: حرارتی یا شیمیایی.

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

جوشکاری حرارتی ورق ژئوممبران

هنگام جوشکاری حرارتی پلاستیک ها به یکدیگر، دو سطح با حرارت نرم می شوند و سپس با فشار به یکدیگر متصل می شوند و باعث مخلوط شدن دو ماده می شوند. پس از خنک شدن، مواد با موفقیت به یکدیگر “جوش داده می شوند”.

جوشکاری با هوای گرم ورق های ژئوممبران

جوشکارهای هوای گرم جوشکارهای کوچکی با وزن سبک هستند که همانطور که از نامشان پیداست از هوای گرم برای نرم شدن و اتصال مواد به یکدیگر استفاده می کنند. این روش جوشکاری برای تمام ژئوممبران های رایج از جمله PVC، اورتان، HDPE، پلی پروپیلن و LLDPE مناسب است. سطح مشترک دو لایه همپوشانی ژئوممبران در معرض هوای گرم قرار می گیرد که سطوح آنها را نرم می کند و سپس به هم فشرده می شوند تا یک پیوند قوی ایجاد کنند. جوشکارهای هوای گرم معمولاً برای کارهای جزئی یا برای چسباندن مواد به یکدیگر در حین کار استفاده می شوند.

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

جوشکاری اکستروژن ژئوممبران

جوشکاری اکستروژن با استفاده از دستگاه جوش ورق ژئوممبران یا اکسترودر تکنیک اصلی تکمیل برای HDPE و سایر مواد ژئوممبران پلی اولفین است. جوشکارهای اکستروژن جوشکارهای بزرگتر و سنگین تری هستند که از یک میله جوش پلاستیکی استفاده می کنند که توسط یک پیچ داخلی در بشکه گرم شده به پایین فرو می رود. میله جوش نرم شده و در بشکه گرم شده مخلوط می شود و به عنوان یک مهره مذاب از پلاستیک مستقیماً روی آستر ژئوممبران بیرون رانده می شود. یک کفش تفلون این مهره مذاب از مواد را روی لبه مواد روی هم قرار می‌دهد.

هوای گرم به داخل همپوشانی جلوتر از پلاستیک مذاب دمیده می شود تا مواد نرم شود و جوش قوی تری تشکیل شود. میله جوش مورد استفاده توسط دستگاه جوش ورق ژئوممبران یا اکسترودر باید به گونه ای انتخاب شود که با ژئوممبران سازگار باشد و اغلب از همان دسته رزین ساخته می شود. این سبک از جوشکاری در درجه اول به مواد HDPE، پلی پروپیلن و LLDPE محدود می شود، زیرا احتمال تخریب مواد در بشکه گرم شده، این روش جوشکاری را برای ژئوممبران های مبتنی بر PVC یا اورتان نامناسب می کند.

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان