دستگاه آنالیز حرارتی TGA

دستگاه TGA

دستگاه TGA یکی از دستگاه های پر کاربرد در ارزیابی تغییرات موجود در نمونه بر اثر حرارت دهی نمونه است. با آن می توان به پایداری حرارتی، محتوای رطوبت ، وضعیت تبلور ، استحاله و بسیاری از موارد دیگر در یک ماده شیمیایی پی برد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه TGA به آنالیز حرارتی TGA یا ( (Thermal Gravimetric Analysis) می پردازد. این نوع آنالیز، یکی از روش های پر کاربرد در آنالیز حرارتی مواد است. همچنین آنالیز حرارتی TGA-DTA تغییرات موجود در نمونه بر اثر حرارت را اندازه گیری کرده  و به صورت نمودار در اختیار کاربر قرار می گیرد.

با تفسیر آنالیز حرارتی TGA-DTA می توان به پایداری حرارتی ، محتوای رطوبت ، وضعیت تبلور ، استحاله و بسیاری از موارد دیگر در یک ماده شیمیایی پی برد. در این روش تعیین دمای ذوب ، دمای شیشه ای شدن ، تعیین وزن مولکولی ، درصد بلورینگی ، تخریب حرارتی و ناخالصی ها ، تعیین تصعید و تجزیه حرارتی قابل اندازه گیری می باشد.

کاربردهای دستگاه آنالیز حرارتی TGA

دستگاه TGA جهت تجزیه حرارتی پلاستیک ها کاربرد دارد. این دستگاه برای تحقیق و توسعه مرتبط با چسب سرامیکی و مواد ترموالکتریک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربرد های دیگر دستگاه TGA می توان به ارزیابی اکسیداسیون و کاهش واکنش های مواد آهنی و فولادی اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده این دستگاه در تعیین تغییرات دما و تغییرات وزن حاصل از واکنش های تخریب تحت شرایط کنترل شده، تعیین میزان آب موجود در نمونه، شناسایی دقیق تر مواد پلیمری نیز کاربرد دارد.

دستگاه آنالیز حرارتی TGA

دستگاه آنالیز حرارتی TGA

ویژگی های دستگاه آنالیز توزین حرارتی TGA

دستگاه TGA توانایی اندازه گیری به همراه گرمایش و سرمایش با سرعت بالا با استفاده از لامپ حرارتی مادون قرمز را دارد. این دستگاه قابلیت برنامه ریزی با یک تجزیه کننده گاز یا سایر ابزارها را دارد. دستگاه وزن سنجی گرمایی Thermo-gravimetric Analysisکه به اختصار TGA نامیده می شود، یکی از روش های نوین اندازه گیری ویژگی های مواد شیمیایی به خصوص مواد پلیمری است.

دستگاه آنالیز حرارتی TGA

دستگاه آنالیز حرارتی TGA

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان