دستگاه کشش مفتول

دستگاه کشش مفتول

دستگاه کشش مفتول دستگاهی است که دارای یک یا چند دوزه کشش مفتول جهت کاهش سطح مقطع آن است. با دستگاه کشش مفتول عمدتا در دمای اتاق عمل کشش صورت می گیرد بنابراین کار سرد روی مفتول انجام می شود. قطعات اصلی دستگاه کشش مفتول شامل بدنه ، دینام ، گیربکس ، طبل ، قرقره و جا دوزه ای است.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه کشش مفتول دستگاهی است که دارای یک یا چند دوزه کشش مفتول جهت کاهش سطح مقطع آن است. با دستگاه کشش مفتول عمدتا در دمای اتاق عمل کشش صورت می گیرد بنابراین کار سرد روی مفتول انجام می شود. قطعات اصلی دستگاه کشش مفتول شامل بدنه ، دینام ، گیربکس ، طبل ، قرقره و جا دوزه ای است. بدنه فلزی آن دارای عرض یک متر و طول حدودا شش متر می باشد. کلیه ویژگی های قطعات استفاده شده بر تعیین قیمت دستگاه کشش مفتول تاثیر بسزایی خواهند داشت.

در این دستگاه یک سیستم روان کاری تعبیه شده است تا مفتول در حال کشش در تمامی مراحل توسط انواع مختلف روان کننده ها روان کاری شود. عمل روان کاری در این دستگاه برای افزایش کیفیت سطح نهایی محصول و نیز جلوگیری از استهلاک سریع قالب ها لازم است.

دستگاه کشش مفتول

طبله از جنس کاربید تنگستن

به دلیل اینکه پس از هر مرحله کشش روی مفتول کارسرد انجام می گیرد، اثرات کارسرد ممکن است باعث افت اندک خواص آن شود ، بنابراین توصیه می شود یک مرحله آنیل روی آن برای کاهش اثرات کار سرد انجام گیرد. در این صورت نیاز است که یک دستگاه کوره آنیل نیز به همراه دستگاه موجود باشد. همچنین انجام آنیل می تواند باعث افزایش شکل پذیری و رسانایی الکتریکی محصول نیز بشود. از طرفی کوره می تواند برای افزایش دمای مفتول های با قطر زیاد هم استفاده شود ، چرا که گاهی برای کاهش نیروی کشش لازم است مفتول گرم شود.

انواع دستگاه کشش مفتول

آنچه باعث ایجاد تنوع در دستگاه کشش مفتول می شود تعداد طبل های تعبیه شده در دستگاه است. برخی دستگاه ها تک طبل بوده و برخی دیگر حتی تا بیست طبل دارند. اینکه دستگاه چقدر قدرت داشته باشد، به ابعاد طبل ها ، توان گیربکس و قدر دینام (اسب بخار) بستگی دارد.

یکی از انواع دستگاه دستگاه کشش مفتول ، دستگاه مسوار است که در آن چند وان برای انجام عملیات مسوار قبل از آخرین کشش در نظر گرفته شده است. در دستگاه کشش مفتول مسوار ، در قسمت وان ها در هر مرحله باید ابتدا از سطح مفتول چربی زدایی انجام شود ، سپس در وان های سولفات مس وارد شده و پوشش مسوار روی آن شکل بگیرد.

دستگاه کشش مفتول

خط تولید مفتول گالوانیزه

دستگاه کشش مفتول گالوانیزه نیز یکی از انواع دستگاه کشش مفتول است که نوعی خط تولید به حساب می­آید. در یکی از مراحل آن ، وان روی مذاب در نظر گرفته می شود تا با غوطه ور کردن مفتول در آن، روکش دهی گالوانیزه انجام شود. در کشش مفتول گالوانیزه گرم ، مفتول سیاه آنیل شده وارد فرایند گالوانیزاسیون داغ می شود. یکی از ملزومات اصلی دستگاه کشش مفتول گالوانیزه ، وان های اسیدی برای چربی گیری و پوست کن مفتول است تا کیفیت محصول نهایی به بهترین حالت خود برسد.

دوزه کشش مفتول

دوزه کشش مفتول باید از متریالی مقاوم به سایش ساخته شود ، مانند فولاد ابزار ، تنگستن کاربید یا الماس مصنوعی. قالب یا دوزه کشش مفتول از بخش های زیر تشکیل شده است:

قسمت ورودی دوزه کشش مفتول ، روانکار یا پودر کشش را به صورت یکنواخت روی قالب پخش می کند. سپس مفتول وارد دوزه شده و کشش انجام می شود. سایز مخروط دوزه کشش به مواد روانکار و به جنس مفتول بستگی دارد.

دستگاه کشش مفتول

دوزه کشش مفتول

با اعمال شیب حدود 5 درصد حین ساخت دوزه کشش مفتول، میتوان از قسمت راهنمای آن، مواد را به صورت یکدست بیرون آورد. حفره خروجی دوزه از شکستن لبه پشتی حلقه کشش جلوگیری می کند که عمدتا از الماسه ساخته می شود. پوسته قالب از شکستن حلقه کشش در اثر نیروی جانبی جلوگیری می کند.

قیمت دستگاه کشش مفتول

– توانایی در میزان نازک کردن مفتول و تناژ تولید دستگاه (در روز) تعیین کننده قیمت دستگاه کشش مفتول است.

– مشخصات دینام، تابلو برق، قرقره کن و جمع کن با دستگاه باعث تغییر قیمت دستگاه کشش مفتول خواهد بود.

– میزان قدرت موتور (اسب بخار) بر قیمت دستگاه تعیین کننده است. همچنین نوع گیربکس ها و جنس طبل ها بر قیمت دستگاه موثر است.

– تعداد طبل های دستگاه و نیز کوره آنیل (در صورت وجود) عاملی موثر در تعیین قیمت دستگاه میباشد.

– مواد مصرفی مرتبط با روانکاری از جمله پودر کشش که مفتول از میان آن می گذرد، بر قیمت دستگاه کشش مفتول اثر دارد.

– ماده به کار رفته در ساخت دوزه نیز در تعیین قیمت دستگاه کشش مفتول موثر است. دوزه های از جنس الماس مصنوعی هزینه های لوازم دستگاه را بالا خواهند برد. دوزه از جمله قطعات مصرفی دستگاه است و استفاده کننده از دستگاه باید همواره هزینه ای را برای نوسازی یا تعویض دوزه در نظر بگیرد.

فروش دستگاه کشش مفتول دست دوم

دستگاه کشش مفتول نو توسط تولید کنندگان ماشین آلات صنایع مفتولی در کشور ساخته و به فروش می رسد. در کنار دستگاه های نو ، اقبال به دستگاه کشش مفتول دست دوم نیز بین مشتریان وجود دارد. فروش دستگاه کشش مفتول دست دوم در سایت های فروش آنلاین انجام میگردد. همچنین مزایده دستگاه نیز راهی دیگر برای فروش دستگاه کشش مفتول دست دوم است و با مشاهده آگهی های مربوطه و حصول اطمینان از سلامت قطعات و کارکرد دستگاه ، میتوان نسبت به خرید دستگاه کشش مفتول دست دوم که دارای کمترین میزان استهلاک قطعات باشد اقدام کرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان