دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی یا دستگاه تقطيرآب آزمایشگاهی جهت تهیه آب فوق خالص یا همان آب مقطر در مراکز مختلف از جمله آزمایشگاه های عمومی ، صنعتی ، پزشکی و تحقیقاتی استفاده می شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی یا دستگاه تقطيرآب آزمایشگاهی جهت تهیه آب فوق خالص یا همان آب مقطر  در مراکز مختلف از جمله آزمایشگاه های عمومی ، صنعتی ، پزشکی و تحقیقاتی استفاده می شود. تهیه آب خالص آزمايشگاهی از جمله فاکتورهای مهم در فرآیند آزمايشات است. دستگاه آب مقطر گیری تمام اتوماتیک با ظرفیت متنوع جهت تهیه آب مقطر کاملا خالص با خلوص 10 الی 2 میکرو زیمنس (TDS) می باشد .

آب مقطر یکی از مهمترین حلالهای مورد استفاده در صنایع ، آزمایشگاهها و مراکز دارویی است. آب مقطر معمولاً حاوی نمک های محلول است.آب معمولاً هنگام عبور از محیط های مختلف ، به ویژه محیط های آهکی ، برخی از کربنات ها را حل می کند که باعث سفت شدن موقت یون هایی مانند کلسیم ، منیزیم و … می شود که با جوشیدن از بین می رود. البته یون های منیزیم ، کلسیم و سایر یون ها باعث سختی دائمی می شوند.

به همین دلیل ، بهترین آب برای استفاده در صنعت ، آب بدون یون است ، اما منابع آب هزینه های بالایی دارند. بنابراین ، ما باید در مورد خرید دستگاه آب مقطر یا خرید آب مقطر تجزیه و تحلیل و تحقیقات بیشتری انجام دهیم.

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

کاربرد دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

از دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی می توان برای تولید آب مقطر استفاده کرد. آب مقطر در بسیاری از موارد به عنوان حلال استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربرد های آب مقدار می توان به کاربرد آن به عنوان نمونه های شاهد، استاندارهای کالیبراسیون، پاک کردن ظروف لوازم شیشه ای آزمایشگاه، استرلیزه کردن، ساخت آب با خلوص بالا و غیره استفاده کرد.

با استفاده از دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی آب دیونیزه را نیز می توان تولید کرد. آب دیونیزه آبی است که تقریباً تمام یونهای معدنی آن مانند کاتیونهایی مانند سدیم ، کلسیم ، آهن و مس و آنیونهایی مانند کلرید و سولفات در آن حذف شده است. دیونیزاسیون یک فرآیند شیمیایی است که با استفاده از رزین های تبادل یونی ، یون های هیدروژن و هیدروکسید را با مواد معدنی محلول مبادله می کند و سپس با ترکیب مجدد ، مولکول های آب را تشکیل می دهد. زیرا بیشتر ناخالصی های تولید نشده در آب نمک های محلول هستند.

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی با توجه به شکل و طراحی اين دستگاه برحسب ميزان گنجایش حجم و ظرفیت آب متفاوت به دو دسته صنعتی و ساده تقسیم می شود.  دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی در دو نوع کندانسورفلزی و شیشه ای می باشد.در این میان دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی دوبار تقطیر نیز  وجود دارد.

مشخصات دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی داری جنس بدنه از ورق فولادی و رنگ الکترواستاتیک اپوکسی بوده و معمولا بدنه آن از استينلس استيل می باشد. همچنین دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی دارای كندانسور شیشه ای یا فلزی می باشد. این دستگاه دارای كنترلر الكترونيكی،  دارای کنداکتیویته 500000 اهم و PH6 است و به صورت تمام اتوماتیک کار می کند.  دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی  دستگاهی است که دارای بدنه استیل و کندانسور آلومینیومی جهت تهیه آب مقطر در آزمایشگاه های کنترل کیفی به کار برده می شود.

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی دارای مخزن تمام استیل ضد زنگ میباشد و با ۲ عدد المنت ۱۰۰۰ وات کار میکند و حدود ۱۰ آمپر جریان برق مصرفی آن است. کندانسور آن آلومینیومی بوده و خنک کننده آن آب میباشد. لذا دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی مداوم باید به آب شهر وصل بوده و هدر رفت آب نیز دارد.

کار با دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

در ابتدای برای آغاز کار با دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی ، شیر آب ورودی را باز میکنیم تا از قسمت خروجی فاضلاب ، آب جاری شود.  فشار آب را کم میکنیم تا خروجی به صورت قطره قطره شود. سپس، دکمه پاور دستگاه را روشن میکنیم و پس از گذشت مدت زمان کمی بخار از سمت دودکش دستگاه دیده می شود. اگر بخار خارج شده از دودکش بسیار زیاد بود باید فشار آب را زیاد کنیم تا بخار خیلی کم شود.

همچنین اگر بخار خارج شده از دودکش دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی بسیار کم باشدیا اصلا بخار دیده نشود باید فشار آب را کمتر کنید تا  بخار دیده شود. در حالتی که هاله ای از بخار از دودکش دیده شود و خروجی فاضلاب در حالت شر شر باشد بهترین حالت کارکرد دستگاه میشود. تقریبا ۱۰ دقیقه ای طول میکشد تا مخزن آب مقطر در دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی پر شده و آب مقطر از شیر جلوی دستگاه قابل برداشت باشد .

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

دستگاه آب مقطر گیری آزمایشگاهی

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان