دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ

اره لنگ به منظور انجام عملیات برش به صورت مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ماشین می تواند کار را بسیار سریع تر و دقیق تر از اره های دستی انجام دهد. دستگاه اره لنگ به اقتضاء نیازهای صنعتی در انواع گوناگون تولید می گردد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه اره لنگ به این منظور طراحی می شوند که عملیات برشکاری از صورت دستی خارج و به صورت مکانیکی در آید. دستگاه اره لنگ می تواند کار را بسیار سریع تر و دقیق تر از اره های دستی انجام دهد. دستگاه اره لنگ به اقتضاء نیازهای صنعتی در انواع گوناگون تولید می گردد. میز کار دستگاه اره لنگ مجهز به گیره است که می تواند نسبت به امتداد تیغه راه موازی یا مورب باشد.

بسیاری از میزها دارای شیارهای صلیب شکلی برای نصب ادوات مخصوص گیرش هستند. برای دستگاه اره لنگ بتواند برش را به خوبی انجام دهد. قطعه کار باید محکم در گیره بسته شود. اگه قطعه کار در گیره لق بزند تیغه می شکند. تقریبا همه دستگاه های اره لنگ در حرکت بازگشت تیغه را از سطح کار بالا می گیرند. این ویژگی مانع از کند شدن تیغه بر اثر مالش بیهوده با قطعه کار در هنگام بازگشت به نقطه شروع می شود.

دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ

اره لنگ

برشکاری با دستگاه اره لنگ نوعی عملیات خشن کاری محسوب شده و لازم است برای آن حداقل 5./. میلیمتر آفست در نظر گرفته شود. (تا در عملیاتی دیگر به میزان آفست داده شده پرداختکاری شود). عملیات برشکاری و درگیری دندانه ها با قطعه کار تنها در مسیر رفت کمان رخ می دهد. و حین کورس بازگشت، کمان در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و بدون درگیر شدن تیغه با قطعه کار به نقطه ی اولیه باز می گردد.

در دستگاه اره لنگ حرکت قوسی کمان جهت افزایش عمر ابزار و کاهش تماس بیهوده ی تیغه با قطعه کار در کورس بازگشت است. حرکات رفت و بازگشت تیغه تا اتمام فرآیند برشکاری ادامه خواهند داشت. بیش از شروع اره کاری با دستگاه اره لنگ لازم است تیغه به آرامی و به دقت تا سطح قطعه کار پایین آورده شود. در بعضی از ماشین ها این کار با دست و در بعضی دیگر بصورت خودکار انجام می گیرد.

ایمنی کار با دستگاه اره لنگ

حتما باید در هنگام برش میله های بلند زیر سر میله تکیه گاهی مطمئن قرار داد. دقت شود هنگام اندازه گیری ماشین کاملا خاموش باشد. هنگام روشن بودن ماشین به هیچ عنوان و هرگز دست خود را نزدیک کار و یا در حوزه تیغه نبرید. از محکم بودن کار قبل از روشن کردن ماشین مطمئن شوید. وقتی دستگاه روشن است از دستگاه استفاده نمایید. اپراتور نباید در دستگاه دخالت کند. استفاده از وسایل ایمنی حفاظت فردی الزامی بوده و استعمال دخانیات و استفاده تلفن همراه اکیدا ممنوع می باشد. در صورتی که از نحوه کار با دستگاه Saw crank اطلاع ندارید به آن دست نزنید. هنگامی که ماشین روشن است نباید دست را برای باز کردن گیره و یا اندازه گیری جلوگیری برد. اپراتور دستگاه اره لنگ باید فردی آموزش دیده دارای تجربه کاری و شرح وظایف بوده و ملزم به رعایت آن باشد.

دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ

دستگاه برشکاری اره لنگ

دستگاه اره لنگ کار را برای برشکاری سخت آسان می نماید. دستگاه اره لنگ در کنار بسیاری از دستگاه های برشکاری دیگر از جمله اره صابونی عملیات برشکاری را انجام میدهند. ولی هر کدام از این دستگاه ها با توجه به نوع ساختار از شرایط متفاوتی برخوردار می باشد. کمان اره محصول دستی مشابه فعالیت این دستگاه می باشد. همه مردم با کمان اره آشنایی دارند. محصولی که دارای قوس و از طول تیغه بلندی برخوردار است. در زمان برشکاری با استفاده از آن به صورت حرکت رفت و برگشت ، عملیات برشکاری مکانیکی انجام می گردد.

حال این عملیات با استفاده از دستگاه و با قدرت بیشتر به صورت اتوماتیک انجام می گردد. استفاده از کمان اره قوانین خاصی دارد که با کمترین نیرو ، بیشترین برش را انجام دهید. همین عملیات در دستگاه تعریف گردیده است. که موجب می گردد تا طول عمر دستگاه و تیغه افزایش یابد.

تیغه دستگاه اره لنگ

تیغه دستگاه اره لنگ با توجه به میزان طول مورد نصب در دستگاه به صورت متری خریداری می شود. البته بسیاری از مجموعه ها میزان طول بیشتری را خریداری می نمایند. اینگونه درون کارگاه اقدام به اندازه گیری و برش می نمایند. سپس در مراحل بعدی نیز تیغه به صورت آماده درون کارگاه موجود است.

دستگاه اره لنگ

دستگاه اره لنگ

کالاهای مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان