دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک دستگاهی است که بر مبنای انتقال نیرو در یک سیال طراحی شده است و می‌توان از آن برای متراکم کردن اشیا مختلف تحت فشار زیاد استفاده کرد. دستگاه پرس هیدرولیک یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین دستگاه‌ها و ماشین آلات پرس و در واقع از قوی‌ترین دستگاه‌هاست که در ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می‌شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه پرس هیدرولیک دستگاهی است که بر مبنای انتقال نیرو در یک سیال طراحی شده است و می‌توان از آن برای متراکم کردن اشیا مختلف تحت فشار زیاد استفاده کرد. دستگاه پرس هیدرولیک یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بین دستگاه‌ها و ماشین آلات پرس و در واقع از قوی‌ترین دستگاه‌هاست که در ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. استفاده از هیدرولیک سابقه طولانی دارد و در حقیقت منشاء اصلی آن به قانون پاسکال بر می‌گردد. استفاده از این قانون باعث شده که افراد سیستم‌هایی پیاده سازی کنند که با وارد آوردن فشار کوچک در یک قسمت، نیروی بسیار بزرگتری در طرف مقابل به وجود آید که امکان بلند کردن اجسام بسیار سنگین یا متراکم کردن اجسام بسیار محکم را فراهم می‌کنند.

در دستگاه پرس هیدرولیک نقش مایع یا سیال هیدرولیک بسیار مهم و محوری است و وظیفه انتقال نیرو بر عهده آن است. اگر از فرمان‌های هیدرولیک یا از جک هیدرولیک استفاده کرده باشید، متوجه می‌شوید که نیروی اعمالی شما نسبت به تغییری که ایجاد می‌کنید بسیار کمتر است.

این نیرو در حالت انتقال مستقیم، باید معادل باشد. اما استفاده از قانون پاسکال باعث شده که دستگاه پرسکاری هیدرولیک امکان بلند کردن اشیای بسیار سنگین یا فشرده کردن اشیای بسیار محکم با نیروی بسیار کم فراهم شود.

 کاربرد دستگاه پرس هیدرولیک

یک دستگاه پرس هیدرولیک تقریباً در همه حوزه‌های صنعتی کاربرد دارد، اما به طور ویژه و خاص برای تبدیل اشیا فلزی به ورقه‌های فلزی استفاده می‌شود. البته این دستگاه‌ها در نازک کردن شیشه‌های داغ، تولید پودر در صنعت آرایشی و بهداشتی و همچنین تشکیل قرص برای مصارف پزشکی هم کاربرد دارد. در واقع کاربرد دستگاه‌های پرس هیدرولیک بیشتر به اندازه و فشار تولیدی آنها بستگی دارد و کاربرد اصلی آنها را می‌توان در سه گروه زیر قرار داد:

برای خرد کردن و اوراق کردن اتومبیل: پرس هیدرولیک قلب سیستم خردکننده اتومبیل است. در این فرایند، یک موتور هیدرولیک فشار زیادی به مایعات داخل سیلندر وارد می‌کند. فشار مایع باعث می‌شود که صفحات به سمت بالا بروند و سپس با نیروی زیاد و سرعت بر روی خودرو فرود آیند. در نتیجه این موضوع باعث خرد شدن خودرو می‌شود.

دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک

گرفتن چربی از پودر کاکائو: یکی از کاربردهای دستگاه پرس هیدرولیک در ابعاد کوچک است. هنگام پردازش دانه‌های کاکائو، مایع مخصوص شکلات به دست می‌آید. برای تهیه پودر کاکائو بدون چربی، این مایع در یک پرس هیدرولیک فشرده می‌شود. در نتیجه مایع به دست آمده بدون چربی بوده و در مراحل بعد برای تولید پودر کاکائو به کار گرفته می‌شود.

برای تولید چاقو و چاقو سازی: دستگاه‌های پرس هیدرولیکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید چاقو و شمشیر سازی هستند که فولاد خام مسطح را به شکل چاقو و خنجر در می‌آورند.

البته همانطور که اشاره شد، این سه مورد متفاوت از کاربردهای دستگاه پرس هیدرولیک هستند که ابعاد مختلف آن‌ها را به رخ می‌کشند. اما کاربردهای آنها بسیار وسیع‌تر است و تقریباً در همه حوزه‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

انواع دستگاه پرس هیدرولیک

با توجه به نیاز صنعت به دستگاه پرس هیدرولیک مختلف و همچنین نیاز به اندازه‌های مختلف از آنها، امروزه شامل انتخاب طراحی‌های مختلف برای این دستگاه‌ها هستیم که کاربرد آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر کدام از دستگاه پرس هیدرولیک می ‌تواند در یک یا چند حوزه به کار گرفته شوند و شامل موارد زیر می‌شوند.

دستگاه پرس هیدرولیک آربور (Arbor)

این نوع دستگاه پرس هیدرولیک پرس معمولاً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کار مربوط به آن‌ها از نظر ماهیت چندان سنگین نباشد. این دستگاه‌ها در اندازه‌ها و مشخصات مختلفی ارائه می‌شوند و در مقایسه با سایر دستگاه‌های پرس هیدرولیک، فشار زیادی برای تولید خروجی بیشتر ایجاد نمی‌کند. دستگاه پرس هیدرولیک آربور در فرآیندهایی مانند سوراخ کردن فلزات، مهر زنی و نشان دار کردن فلزات، صاف کردن فلزات، برش دادن فلزات و همچنین مارک گذاری سطح کتیبه‌های فلزی استفاده می‌شوند.

دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک لمینت

بر خلاف سایر پرس‌های هیدرولیکی که به صورت خودکار کار می‌کنند، این دستگاه‌های پرسکاری نیاز به کار دستی دارند. پرس‌های لمینت دارای دو دهانه هستند که به عنوان صفحه شناخته می‌شوند. یکی از این صفحات برای گرمایش استفاده می‌شود، در حالی که دیگری نقش خنک کننده دارد. این باعث می‌شود که روند لمینت کردن نسبتاً سریع انجام شود.

با استفاده از دستگاه پرس هیدرولیک لمینت می‌توان موادی مانند پلیمرها را به شکل ورقه درآورد. معمولاً بر روی صفحات این دستگاهها از روغن یا از جریان الکتریسیته برای گرما استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها بهترین گزینه برای مصارف رایج مانند لمینت شناسنامه، لمینت کردن گواهینامه‌ها و حتی جلد کتاب است. در این روش، دستگاه می‌تواند لمینت کردن سریع برای نیازهای صنعتی و خانگی را تسهیل کند.

دستگاه پرس هیدرولیک سی فریم

فریم و چارچوب استفاده شده برای این دستگاه‌ها همانند حرف C انگلیسی است تا کارگران خیلی راحت‌تر بتوانند در محل کار خود از این دستگاه‌ها استفاده کنند. بر خلاف سایر دستگاه‌های پرس هیدرولیک که دارای چندین فرآیند هستند، پرس‌های سی فریم فقط شامل یک برنامه پرس کاری واحد هستند. کاربردهای دستگاه پرس هیدرولیک C فریم شامل صاف کردن، ترسیم و همچنین مونتاژ قطعه کار است. این دستگاه‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند و در آنها از پایه‌های چرخ و فشارسنج هم استفاده شده است.

دستگاه پرس هیدرولیک پنوماتیک

دستگاه پرس هیدرولیک پنوماتیک اصلی ‌ترین و پایه ‌ای‌ ترین پرس ‌ هیدرولیک مورد استفاده در صنایع مختلف است. زیرا از هوا برای ایجاد فشار استفاده می‌کنند. مزیت دستگاههای پرس پنوماتیک این است که عملیات پرس کاری را به سرعت انجام می‌دهند و تنها ایراد کار آنها این است که نمی‌توانند فشار بسیار بالایی ایجاد کنند. این محدودیت بیشتر به دلیل استفاده از هوا برای ایجاد فشار است.

دستگاه پرس هیدرولیک پنوماتیک اغلب در سیستم ترمز ماشین و هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصارف صنعتی این دستگاه‌ها شامل مونتاژ، طراحی، پانچ و موارد مشابه آنهاست. معمولاً این دستگاه‌ها نیاز به یک اپراتور تمام وقت دارند و در آنها باید نکات ایمنی و لوازم جانبی ایمنی به طور کامل رعایت شوند.

دستگاه پرس هیدرولیک

دستگاه پرس هیدرولیک

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان