مشعل کوره های صنعتی

مشعل کوره های صنعتی

مشعل کوره های صنعتی یا مشعل های پیشگرم پاتیل در صنایع ذوب و فولاد جهت گرم کردن پاتیل و رساندن آن به دمای حدود 1250 درجه و آماده سازی جهت ریزش مذاب می باشد. در حقیقت مشعل نوعی وسیله مکانیکی محسوب می شود که با ترکیب هوا و سوخت هایی مانند گازوئیل، گاز و مازوت، توان تبدیل انرژی سوخت به انرژی حرارتی را دارد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

مشعل کوره های صنعتی یا مشعل های پیشگرم پاتیل در صنایع ذوب و فولاد جهت گرم کردن پاتیل و رساندن آن به دمای حدود 1250 درجه و آماده سازی جهت ریزش مذاب می باشد. در حقیقت مشعل کوره های صنعتی نوعی وسیله مکانیکی محسوب می شود که با ترکیب هوا و سوخت هایی مانند گازوئیل، گاز و مازوت، توان تبدیل انرژی سوخت به انرژی حرارتی را دارد.  به همین دلیل این سیستم ها از اصلی ترین تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و یکی از زیرساخت های مهم تاسیساتی، در کنار نمونه ساختمانی و خانگی هستند. مدل های دیگر مشعل کوره های صنعتی نیز به دلیل استفاده خاصشان خصوصا در کوره های صنعتی، بسیار کاربرد دارند و جزو سیستم های بسیار مهمی در این حوزه به شمار می روند.

عموما به دلیل ساختار درست و نوع سوخت مصرفی، مشعل کوره های صنعتی را به شکل کلی به دو مدل تقسیم بندی می کنند. داشتن اطلاعات درباره این نوع کالاها می تواند در انتخاب محصول مورد نظر و همچنین تامین نیاز اصلی مجموعه هایی که به این دستگاه نیاز دارند، بسیار کمک نماید. از سوی دیگر نیز مشعل کوره های صنعتی به نوعی استراتژیک محصولی است. زیرا بخش زیادی از کوره های فعال کشور برای پخت آجر و سرامیک و … از این مدل محصولات استفاده می نمایند و این مواد جزو مصالح مهم ساخت و ساز در کشور هستند.

مشعل کوره های صنعتی

مشعل کوره های صنعتی

انواع مشعل صنعتی

از پرکاربردترین انواع مشعل کوره های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد. نوع اول،مشعل کوره های صنعتی سرعت بالا، سرعت متوسط، شعله مسطح و رادیانت تیوب هستند. در نوع دیگری از تقسیم بندی بر نوع سوخت می توان به مشعل گازی، گازوئیلی، مازوت سوز، چندگانه سوز و دوگانه سوز نیز اشاره کرد که با توجه به نوع نیاز هر صنعتی از آن استفاده می شود. از لحاظ نوع کارکرد نیز، تقسیم بندی های اختصاصی وجود دارد که با توجه به نوع فعالیت آن ها، در سه دسته تک مرحله، دو مرحله و مدولار طبقه بندی می شوند.

برای نمونه های صنعتی فاکتور های دیگری مانند سیستم تامین هوا، سیستم تامین سوخت، سیستم های ایمنی، اجزای الکترونیکی، اجزای مکانیکی و سری احتراق نیز اهمیت دارد و باید حتما قبل از خرید و استفاده مورد بررسی کارشناس فنی مجموعه یا مشاور قرار بگیرد.قطعا تنوع محصول سبب شده است تا برای انتخاب و بهره مندی از مزیت های این نوع زیرساخت ها، دست کارفرمایان باز باشد و با توجه به شرایط تامین سوخت و نیاز مورد نظر، با استنفاده از کارشناسان مجرب خود، از این سیستم ها بهره مندی حداکثری داشته باشند.

کاربرد مشعل های صنعتی

مهم ترین بخش استفاده از مشعل کوره های صنعتی ، در کوره های پخت سرامیک و آجر و صنایع وابسته به شمار می رود و تمامی حرفه هایی که نیاز به انرژی حرارتی زیادی دارند. مهم ترین مزیت استفاده از مشعل کوره های صنعتی ، می توان به نگهداری آسان و مقرون به صرفه آن ها اشاره نمود.

مشعل کوره های صنعتی

مشعل کوره های صنعتی

ضروری است تا به این موضوع نیز توجه شود که اساسا هر کدام از این مدل مشعل کوره های صنعتی با توجه به مشخصات فنی که دارند برای فعالیتی اختصاصی در نظر گرفته شده اند. از همین رو تنوع زیادی در این حوزه به چشم می خورد. اما نباید از مزیت های عمومی مشعل کوره های صنعتی غافل شد.

مهم ترین کاری که مشعل کوره های صنعتی انجام می دهند، قابلیت کارکرد آن ها تا دمای ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد است که این گونه دستگاه عموما از سوخت مصرفی مایع و گاز استفاده می نمایند. هم چنین سیستم آن ها به گونه ای است که پمپ سوخت پاش مایع در آن ها به کار نرفته که تمایز مهمی را با دیگر سیستم ها اجاد نموده است

برای توضیح یک خطی مشعل کوره های صنعتی ، باید گفت که تامین گرمایش اصلی ترین موضوع برای این نوع وسیله بوده و رایج ترین کاربرد آن ها در موتورخانه ها و ایجاد شعله در بویلرها و کوره هستند. با این تفاسیر اما افرادی که به فکر راه اندازی خط تولید هایی هستند که نیاز به گرمای زیاد دارند، حتما لازم است تا بخشی از تحقیقات خود برای شروع و راه اندازی پروژه حتما اطلاعات مناسب و کاربردی از انواع این سیستم ها داشته باشند تا خط تولیدی داشته باشند که ضمن تامین نیاز ها، مصرف سوخت مناسب، کارایی بسیار بالا و عمری طولانی داشته باشند.

همچنین ساختمان بسیار بزرگ یا مجموعه های بزرگ همانند مجموعه های ساخت قطعات فلزی نیز باید بتوانند نگرش صحیحی از نیاز های خود داشته باشند تا بتوانند گرمای مورد نیاز خود را از طریق موتورخانه تامین نمایند و زیرساختی قوی را برای مجموعه فراهم نمایند.

مشعل کوره های صنعتی

مشعل کوره های صنعتی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان