دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن یا یا خم کن میلگرد یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که در ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. از خاموت زن برای تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی استفاده می شود. از مزیت های دستگاه خاموت زن به سرعت و دقت بالا، همچنین قیمت مناسب آن می توان اشاره نمود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه خاموت زن یا یا خمکاری میلگرد یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که در ساخت و سازهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. از خاموت زن برای تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی استفاده می شود. از مزیت های دستگاه خاموت زن به سرعت و دقت بالا، همچنین قیمت مناسب آن می توان اشاره نمود.

دستگاه خاموت زن با استفاده از روش دستی یا برقی جهت ساخت و تولید خاموت مورد نیاز در پروژه های عمرانی، ساخت و سازهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. خاموت، میلگردهای خم شده ای هستند که به صورت عرضی در ستون ها، تیرها و فونداسیون ها قرار می گیرند و سبب افزایش استحکام و مقاومت سازه در برابر نیروهای پیچشی و برشی می شوند. با توجه به نقش خاموت در سازه و اهمیت زمان ساخت و ساز، استفاده از دستگاهی که میلگرد را با سرعت و دقت بالا خمکاری نماید در پروژه های بزرگ ضروری است. انواع دستگاه خاموت زن با توجه به توان تعریف شده، قابلیت خمکاری میلگرد تا سایز مشخص را دارد.

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن دستی

دستگاه خاموت زن دستی ابزاری برای خمکاری میلگردها با استفاده از نیروی مکانیکی است. کیفیت خمکاری مناسب میلگردها بستگی به نیروی وارده به اهرم دارد. لذا در دستگاه خاموت زن دستی، توانایی خمش میلگردها به نیروی افراد برای فشار اهرم وابسته است. در خرید دستگاه خاموت زن دستی باید به قطر میلگرد توجه نمود زیرا حداکثر سایز میلگرد برای خمکاری در خاموت زن های دستی قطر 10 میلیمتر می باشد.

خاموت زن برقی

دستگاه خاموت زن برقی در دو مدل تک فاز و سه فاز در بازار وجود دارند و کار با این دستگاه بسیار راحت و اپراتور نیاز به آموزش به خصوصی ندارد. مدل تک فاز به دلیل داشتن ابعاد مناسب و حمل و نقل و جابجایی راحت تر محبوبیت بالایی دارد دستگاه خاموت زن برقی در دومدل هیدرولیکی و گیربکسی در بازار ارائه می شوند.

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن هیدرولیکی

روش دیگر خم کردن میلگرد یا خاموت زن، استفاده از دستگاه خاموت زن هیدرولیکی می باشد. در این سیستم خمکاری میلگردها توسط نیروی هیدرولیکی انجام می شود. این نوع خم کننده به علت انعطاف پذیری بالا، کارکرد آسان دارد. یکی از مزایای مهم خاموت زن هیدرولیکی، حذف گیربکس و بالا بردن قدرت دستگاه می باشد. قابلیت خمکاری میلگرد از سایز 4 تا 32 میلیمتر از ویژگی مهم خاموت زن هیدرولیکی بشمار می رود به همین علت در این نوع سیستم می توان به صورت همزمان چند میلگرد را خمکاری نمود.

دستگاه خاموت زن گیربکسی

از انواع دستگاه خمکاری میلگرد می توان به دستگاه خاموت زن گیربکسی اشاره نمود که انتقال نیرو در آن به وسیله گیربکس انجام می شود. نحوه قرار گیری گیربکس به صورت عمود برهم بوده و نیرو به شافت خروجی منتقل می گردد. می توان به جای گیربکس از تسمه نیز برای انتقال نیرو استفاده نمود که در بعضی مدل ها به علت کمتر شدن هزینه از این روش استفاده می شود. ولی باید توجه داشته باشید که حذف یک گیربکس و انتقال نیرو آن توسط یک تسمه طبیعتا باعث کاهش راندمان دستگاه در اجرای خمکاری می شود.

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان