دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی در اصل یک پمپ دقیق است که فاز متحرک (حلال) را با سرعت جریان ثابت و مشخصی از روی فاز ساکن (ستون) عبور می دهد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی در اصل یک پمپ دقیق است که فاز متحرک (حلال) را با سرعت جریان ثابت و مشخصی از روی فاز ساکن (ستون) عبور می دهد. به این ترتیب که نمونه ،بر سر راه فاز متحرک و قبل از ستون به دستگاه تزریق می شود و بعد از جداسازی در داخل ستون، وارد آشکارساز می گردد. آنگاه توسط یک کامپیوتر، اطلاعات کمی و کیفی مورد نظر به همراه کروماتوگرام روی مانیتور آشکار می شود.

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی وسیله ای جهت تعیین متوسط وزنی و عددی وزن مولکولی و به علاوه توزیع وزن مولکولی یا همان پلی دیسپرسیتی می باشد. دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی مجهز به دو سیستم GPC Cold با حلال های THF و کلروفرم می باشد. مدل دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی GPC از نوع Agilent 1100 با دتکتور از نوع RI می باشد. ستونهای موجود قابلیت جداسازی نمونه هایی با متوسط وزنی  1000-3000000 g/mol را دارا میباشند. استاندارد کالیبراسیون از نوع پلی استایرن می باشد. متد مورد استفاده ASTM D6579-06 است. نمونه هایی قابلیت انجام دارند که اولاً به طور کامل در یکی از حلال های فوق حل شوند به طوریکه با عبور از فیلتر0.45µm  باعث بسته شدن قیلتر نشوند. همچنین داخل حلال حالت ژل یا دیسپرس پیدا نکنند و یک محلول کاملاً شفاف ایجاد نمایند. میزان ماده مورد نیاز حداکثر 20 mg می باشد و می بایست فاقد هرگونه حلال باشد.

کروماتوگرافی ژل تراوایی

کروماتوگرافی ژل تراوایی GPC یا Gel Permeation Chromatography یکی از روش های کروماتوگرافی است که برای جداسازی گونه هایی با وزن مولکولی بالا مانند پلیمر ها و پروتئین ها در آزمایشگاه جهت تعیین توزیع وزن مولکولی، مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

اساس جداسازی در کروماتوگراف GPC بر پایه اختلاف در اندازه مولکول ها می باشد و در این تکنیک ستون کروماتوگرافی از ذرات ژل متخلخل پر می شود و بر اساس زمان توقف مولکول ها در منافذ ستون جداسازی انجام می شود. در روش کروماتوگرافی ژل هیچگونه برهمکنش شیمیایی و فیزیکی بین آنالیت و فاز ساکن اتفاق نمی افتد.

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی مدل Agilent 1260 Infinity

کروماتوگرافی ژل تراوایی GPC مدل Agilent 1260 Infinity شرکت Agilent یک ابزار تحلیلی مطلوب برای شناسایی پلیمرهای طبیعی و سنتزی و پروتئینها است که از ذرات ژلی حفره دار برای جدا کردن پلیمرها در محلول استفاده میکند. این دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی مولکولها را بر اساس اندازه مولکولی جدا میکند. محلول حاوی پلیمر مورد نظر درون یک ستون حاوی ذرات متخلخل پمپ میشود. به دلیل نفوذ, پلیمر به درون حفره ها وارد میشود اما فقط پلیمرهایی که به اندازه کافی کوچک هستند به حفره ها وارد میشوند و درون حفره ها هستند تا زمانی که دوباره به حلال در حال جریان باز گردند.

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

مولکولهای کوچکتر زمان بیشتری را برای عبور از حفره های ژل مصرف میکنند و نسبت به مولکولهای بزرگتر که زمان کمتری را در حفره ها طی میکنند تاخیر دارند. بنابراین حجم استخراج (زمان استخراج) متناسب با اندازه مولکولی است. وزن مولکولی به طور نسبی با استفاده از منحنی کالیبراسیون و مقایسه حجم یا زمان استخراج به دست می آید. پیشرفتهای سریع در صنعت، پزشکی ، داروسازی ,تکنولوژی تغذیه, رنگ , چسب و پوشش و الیاف مصنوعی منجر به افزایش قابلیت دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی GPC شد. دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی قابليت عملكرد در دو حالت سرد و داغ را دارد. با توجه به نوع پليمر و دمای حلاليت آن در حلال مورد نظر از حالت سرد يا داغ استفاده ميگردد.

ویژگی های دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی مذکور دستگاهی عالی با قیمت مناسب، دقت بسیار بالا و کارایی عالی است.این دستگاه دارای سطح جدیدی از اطلاعات دقیق وزن مولکولی است.دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی ایمن با استحکام بالا و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین و کارایی عالی است. دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی مجهز به دو سیستم GPC Cold با حلال های THF و کلروفرم می باشد. مدل دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی GPC از نوع Agilent 1100 با دتکتور از نوع RI می باشد. ستونهای موجود قابلیت جداسازی نمونه هایی با متوسط وزنی  1000-3000000 g/mol را دارا میباشند. نمونه هایی قابلیت انجام دارند که اولاً به طور کامل در یکی از حلال های فوق حل شوند به طوریکه با عبور از فیلتر0.45µm  باعث بسته شدن قیلتر نشوند. همچنین داخل حلال حالت ژل یا دیسپرس پیدا نکنند و یک محلول کاملاً شفاف ایجاد نمایند. میزان ماده مورد نیاز حداکثر 20 mg می باشد و می بایست فاقد هرگونه حلال باشد.

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

دستگاه کروماتوگرافی ژل تراوایی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان