دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق دستگاهی می باشد که برای رول کردن انواع مختلف ورق های فلزی به شکل گرد، نیمه گرد، گرد با شعاع های مختلف یا شکل مخروطی استفاده می شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه نورد ورق دستگاهی می باشد که برای رول کردن انواع مختلف ورق های فلزی به شکل گرد، نیمه گرد، گرد با شعاع های مختلف یا شکل مخروطی استفاده می شود. (برخی از ماشین ها در نورد کردن مواد  تخت نیز تخصص دارند).

دستگاه نورد ورق هیدرولیک دارای مکانیزم کاری است که به آن اجازه می دهد ورق فلزی مسطح را به صورت یک قوس یا استوانه بزرگ، یک شکل بیضی و یک قوس چند بخش خم کند، که با استفاده از تعدادی از رول‌ های سخت شده دقیق و قوی که با روش‌های هیدرولیکی یا مکانیکی نیرو می‌گیرند. در نورد ورق ، هنگامی که ورق بین دو غلطک بالا و پایین محکم نگه داشته می‌شوند، رول سوم و گاهی چهارم به موقعیتی می‌رسند که باعث خمش اولیه می‌شود، یا چیزی که به آن پیش خم (Pre-Bending) گفته می‌شود. سپس غلطک ها شروع به چرخش ورق میکنند و از میان غلطکهای فشرده شده می‌چرخند، سپس از کنار غلطک های تحت فشار عبور می‌کنند و یک قوس را به داخل ورق وارد می‌کنند.

دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق

کاربرد دستگاه نورد ورق

از دستگاه نورد ورق در تولید انواع محصولات استوانه ای استفاده می شود. کاربرد آن به مجموعه گسترده ای از اقلام از جمله مخازن ذخیره و تحت فشار (صنایع نفت و گاز)،  کشتی سازی، تانکر سازی، هوافضا و سایر تجهیزات فلزی کارخانجات صنعتی گسترش می یابد. از آنجایی که همه فلزات دارای خواص و ویژگی های متفاوتی می باشند، هر پروژه ممکن است به یک نوع تخصص از دستگاه نورد ورق آهن نیاز داشته باشد. بنابراین، باید توجه داشت که مجموعه وسیعی از دستگاه نورد ورق در بازار یافت شود.

اجزاي دستگاه نورد ورق

اجزاي دستگاه نورد ورق (نورد ورق 4 غلطکه) شامل غلطك ها، ياتاقان ها، ‌محفظه اي براي محافظت اين قطعات و نيروي محركه اي براي به حركت در آوردن غلطك ها است. علاوه بر اين ها به تجهيزات مكانيكي و الكتريكي براي كنترل و تنظيم نيرو و سرعت دوراني نياز است. هیدروموتور و گیربکس برای تامین گشتاور لازم برای چرخش غلطک های بالا و پایین نیز یکی از بخش های اصلی دستگاه می باشد.

نورد آهن، نورد فلز، نورد فولاد و دیگر فلزات از کاربردهای مهم دستگاه نورد ورق می باشد که این ورق های نوردکاری شده در صنایع مختلف کاربرد دارد. ورق های آهنی نورد شده از جمله برای ساخت مخازن استفاده میشود.

دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق

خرید دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق می تواند چند سرعته باشد، پس به سرعت کارکرد آن دقت کنید. جابه جا شدن غلتک های پایین و جانبی دستگاه که به طور معمول با جک هیدرولیک انجام می شود. نحوه چرخش غلتک جانبی و فوقانی در بعضی از دستگاه های نورد ورق میتواند با استفاده از هیدرو موتورهای مجهز به گیربکس انجام شود.

کاربردهای دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق  ، در بسیاری صنایع، از جمله صنایع تانک و تانکر سازی و ساخت مخازن استیل حمل مواد غذایی، دریایی و کشتی سازی، پتروشیمی، هوافضا و به طور کلی، در هر صنعتی که نیاز به رول کردن ورق باشد، کاربرد دارند. در ساخت سیلو مخازن تحت فشار و مبدل‌های حرارتی گرمایش و تهویه اسکلت فلزی/سازه‌های فلزی تانکر و مخازن کشتی‌سازی نیروگاه‌های بادی دستگاه نورد ورق کاربرد دارد.

دستگاه نورد ورق

دستگاه نورد ورق

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان