دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک ابزار نظافت مکانیزه و قدرتمند است که با پاشش آب تحت فشار بالا، می تواند انواع آلودگی های سرسخت را به نحو موثر از سطوح هموار و ناهموار جدا کند.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی یک ابزار نظافت مکانیزه و قدرتمند است که با پاشش آب تحت فشار بالا، می تواند انواع آلودگی های سرسخت را به نحو موثر از سطوح هموار و ناهموار جدا کند. توانایی بالای دستگاه واترجت صنعتی در شستشوی سطوح قابل شستشو با آب و سهولت کاربرد آن سبب شده است کاربرد دستگاه واترجت صنعتی به نحو قابل توجه گسترش یابد. کاربرد دستگاه واترجت صنعتی محدود به عملیات نظافتی نبوده و از انواع مدل های کارواش فشار قوی در عملیات صنعتی مختلف همچون سندبلاست، تخریب بتن، برش مواد و … نیز استفاده می شود.

کاربردهای گسترده و گوناگون دستگاه واترجت صنعتی موجب شده است که مدل های متنوعی از دستگاه های واترجت صنعتی در رده های خانگی، تجاری و صنعتی تولید شوند. همچنین متناسب با کارایی و قدرت دستگاه قیمت واترجت صنعتی متفاوت خواهد بود.

انرژی جنبشی بالای جریان آب پرفشار خارج شده از دستگاه واترجت صنعتی مبنای عملکرد این دستگاه در کاربردهای مختلف آن بوده و بنابراین ساختار کلی مدل های متفاوت مشابه می باشد. مهم ترین بخش های تشکیل دهنده هر شوینده فشار قوی پمپ فشار قوی، موتور محرک، شیلنگ فشار قوی، تفنگی، لنس و نازل می باشند. اساس کار در دستگاه واترجت صنعتی به عملکرد پمپ فشار قوی بر می گردد. به عبارت دیگر پمپ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی قلب این دستگاه به شمار می آید.

دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی

ساختار دستگاه واترجت صنعتی

این بخش توسط موتور متصل به کارواش فشار قوی به حرکت در آمده و آب ورودی فشار ضعیف را به آب فشار قوی تبدیل می کند. در تولید دستگاه واترجت صنعتی از پمپ های پلانجری استفاده می شود. جنس و کیفیت ساخت اجزاء سازنده پمپ همانند سرسیلندرها، پلانجرها و شیرهای پمپ تاثیر قابل توجهی در نحوه عملکرد، قیمت دستگاه واترجت صنعتی و طول عمر مفید آن دارند.

آب خروجی از پمپ کارواش فشار قوی به داخل شیلنگ فشار قوی رفته و از آن جا به تفنگی انتقال پیدا می کند. شیلنگ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی که در مدل های صنعتی فولاد بافت است شعاع عملیاتی دستگاه را افزایش می دهد. با فشردن زبانه تفنگی آب فشار قوی وارد لنس و سپس نازل می شود و در صورت رها کردن زبانه تفنگی ورود آب به لنس قطع می شود. تفنگی قطع و وصل شدن جریان آب را بدون نیاز به روشن و خاموش کردن دستگاه واترجت صنعتی کنترل می کند.

لنس لوله باریک و مقاوم در برابر فشار و خوردگی است که رابط بین نازل و تفنگی می باشد و به کاربر امکان می دهد تا فاصله ایمن خود را با سطح تحت پاشش حفظ کند. نازل آخرین بخش دستگاه واترجت صنعتی است که نحوه پاشش آب و میزان وسعتی را که آب خارج شده از دستگاه پوشش می دهد، معین می نماید. دستگاه واترجت صنعتی با نازل های متنوعی قابل تجهیز بوده و می توان متناسب با نوع عملیات مورد نظر، نازلی با طرح پاشش یا کاربرد ویژه را انتخاب نمود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

دستگاه واترجت صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان