دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری برای جوشکاری تیغ اره نواری در سایز های مختلف به کار می رود. با توجه به تنوع زیاد سایز های تیغ اره نواری شرکت های تولید کننده تیغ اره نواری محصولات خود را به صورت رول های 30 , 50 , 75 , 100 و 130 متری تولید می کنند, در نتیجه برای مصرف نهایی باید تیغ اره های نواری با توجه به سایز مصرف کننده برش خورده و جوش داده شوند,

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری برای جوشکاری تیغ اره نواری در سایز های مختلف به کار می رود. با توجه به تنوع زیاد سایز های تیغ اره نواری شرکت های تولید کننده تیغ اره نواری محصولات خود را به صورت رول های 30 , 50 , 75 , 100 و 130 متری تولید می کنند, در نتیجه برای مصرف نهایی باید تیغ اره های نواری با توجه به سایز مصرف کننده برش خورده و جوش داده شوند, برای برش زدن تیغ اره نواری بطور معمول از قیچی های پنوماتیک و دستی استفاده می شود, و برای جوش دادن تیغ اره نواری به دلیل دو فلزه بودن (جنس بدنه فولاد فنر, جنس نوک دندانه ها فولاد تند بر HSS) تیغ اره نواری باید حتماً از دستگاه های پیشرفته جوش تیغ اره نواری استفاده نمود.

روش Flash Butt Welding تنها روشی است که در آن فلز واسطی تحت عنوان الکترود در پروسه جوشکاری دخیل نبوده و دقیقاً جنس خود بدنه تیغ اره نواری در هم آمیخته و سخت می شود. در این روش سختی قسمت جوش خورده حداکثر تا 90% سختی بدنه تیغ اره نواری را بدست می آورد, و همچنان آسیب پذیر ترین قسمت تیغ اره ناحیه جوش خواهد بود. بنابراین در صورتی که از دستگاه های دیگر برای جوش تیغ اره نواری استفاده کنید حتماً به سرعت با شکسته شدن محل جوش تیغ اره نواری مواجه خواهید شد.

پروسه جوشکاری با دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری از طریق جوش سر به سر (Flash Butt Welding) پروسه جوشکاری را انجام می دهد, در این روش ابتدا با دو سر تیغ اره نواری را به نحوی که در یک راستا و در یک ارتفاع قرار گرفته اند به صورت سر به سر روبروی هم قرار دهید, بعد از قرار گرفتن دو سر تیغ اره نواری روبروی هم یکی از جک های دستگاه جوش تیغ اره نواری فاصله کوچکی را بین دو سر تیغ اره ایجاد میکند تا جریان القایی تولید شده توسط الکترود های دستگاه از فضای خالی میان دو سر تیغ اره نواری عبور کرده و باعث ایجاد قوس الکتریکی و خمیری شدن دو سر تیغ اره نواری شود.

دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری

بعد از خمیری شدن دو سر تیغ اره یکی از جک های هیدرولیک دو سر تیغ اره را در هم فشرده میکند تا با یکدیگر آمیخته شوند, بعد از پایان عملیات جوشکاری, دستگاه جوش تیغ اره نواری محل جوش را دوبار آنیل میکند تا انعطاف پذیری و مقاومت کششی تیغ اره نواری افزایش پیدا کند. بعد از پایان هر مرحله از عملیات آنیلینگ دستگاه با فشار باد محل آنیل را به سرعت خنک می کند تا کیفیت محل جوش افزایش پیدا کند. در مرحله آخر باید زائده ایجاد شده از محل جوش از بین برود و محل جوش هم سطح بدنه تیغ اره نواری شود, در بعضی از دستگاه جوش تیغ اره نواری این عملیات بصورت اتوماتیک توسط خود دستگاه انجام می شود. و در دستگاه های که این خصوصیت وجود ندارد و باید از دستگاه سنگ زنی برای حذف زائده استفاده نمود.

ویژگی های دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری قابلیت جوش انواع تیغ اره نواری دو فلزه و چاقویی از عرض 6 تا 41 میلیمتر را دارد. این دستگاه قابلیت جوش تیغ اره نواری چوب بری از عرض 6 تا 50 میلیمتر را داشته و سرعت جوشکاری نیز بسیار خوب است. دستگاه جوش تیغ اره نواری دارای سیستم آنیلینگ و صفحه کنترل دیجیتال است. دستگاه جوش تیغ اره نواری دارای نازل هوا برای خنک سازی محل آنیل بوده قابلیت نصب سیستم خنک کننده مایع را دارد. قابلیت نصب سیستم کنترل هیدرولیک فک ها در دستگاه جوش تیغ اره نواری وجود دارد. همچنین قیمت بسیار مناسب نیز از دیگر ویژگی های دستگاه جوش تیغ اره نواری است.

دستگاه جوش تیغ اره نواری

دستگاه جوش تیغ اره نواری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان