دستگاه تراش cnc

دستگاه تراش CNC

دستگاه تراش cnc برای تراش قطعات مختلف استفاده می شود. عمده مزیت دستگاه تراش cnc ، سرعت، دقت و کیفیت بالای قطعه نهایی می ‌باشد. که منجر به اقتصادی بودن استفاده از این دستگاه می ‌گردد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه تراش cnc برای تراشکاری قطعات مختلف استفاده می شود. عمده مزیت دستگاه تراش cnc ، سرعت، دقت و کیفیت بالای قطعه نهایی می ‌باشد. که منجر به اقتصادی بودن استفاده از این دستگاه می ‌گردد. از مهم ترین کاربردهای دستگاه تراش cnc می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت قطعات فلزی با تعداد بالا

تولید قطعات حساس و با دقت بالا نظیر قطعات هواپیما

تولید قطعات با هندسه پیچیده

همانند ماشین‌های تراش قدیمی که با نام تراش معمولی می‌شناسند، در دستگاه تراش cnc ، قطعه کار در حال چرخش و دوران است. ابزار ثابت می‌ماند و تمام مراحل ماشینکاری به وسیله یک سری کد و دستورات عددی تحت عنوان جی کد انجام می‌شود. دستگاه تراش cnc دارای انواع مختلفی است. نمونه ‌های پیشرفته تر دارای انواع و اقسام ابزار کمکی و اضافی هستند که می‌توانند؛ انواع عملیات‌های مختلف ماشینکاری نظیر پیشانی تراشی، نورلینگ (کنگره تراشی)، سوراخ کاری، گرووینگ، پارتینگ، قلاویز زنی و … را با کیفیت بسیار بالا تولید نمایند. انواع دستگاه تراش cnc را می‌توان بر اساس استانداردهای مختلف دسته بندی کرد که در ادامه به این دسته‌بندی‌ها می‌پردازیم.

دستگاه تراش cnc

دستگاه تراش cnc

تعداد محور دستگاه تراش cnc

انواع دستگاه تراش cnc بر اساس تعداد محور دستگاه که به سه محوره و چهار محوره و پنج محوره تقسیم می شود. بر این اساس می‌توان انواع دستگاه تراش cnc را به نمونه‌های 2 تا 5 محوره تقسیم بندی کرد. نمونه دو محوره قابلیت تراشکاری داخلی و خارجی، پیشانی تراشی، سوراخکاری و قلاویز زنی را دارد. ولی به علت محدودیت حرکتی که دارد، مناسب انجام اکثر کارهای صنعتی نبوده و بدین منظور از نمونه‌های سه و چهار محوره استفاده می‌شود.

در نمونه سه محوره، یک محور x به دستگاه اضافه می‌شود و قابلیت‌هایی نظیر خدمات فرزکاری سی ان سی و بورینگ را هم به دستگاه، اضافه می‌کند. در نمونه چهار محوره، محور y نیز به دستگاه اضافه می‌شود. که قابلیت تراشکاری خارج از محور و تراشکاری قطعات پیچیده تر را فراهم می‌کند. در نمونه پنج محوره، یک تارت (ابزار گیر) دیگر به دستگاه سی ان سی تراش اضافه می‌شود و قابلیت ماشینکاری دو ابزار به صورت همزمان بر روی قطعه را فراهم میکند.

نوعی خاص از دیگر دستگاه تراش cnc نمونه‌های تراش مولتی اسپیندل CNC و یا چند محوره می‌باشند. که دارای تعداد تارت بالاتر از دو بوده و به صورت همزمان بر روی قطعه کار می‌کنند و قابلیت فرزکاری را نیز دارا می باشند. البته این مدل برای تولید قطعات خاص و پیچیده در صنعت به کار می‌رود. از مزایای این مدل به دقت، کیفیت و سرعت بالاتر، برای تولید قطعه نهایی می‌توان اشاره کرد. که به تبع آن هزینه خرید و نگه‌داری بالاتری نیز دارند.

موقعیت اسپیندل دستگاه تراش cnc

بر اساس موقعیت اسپیندل می‌توان دستگاه تراش cnc را به دو دسته تراش افقی و عمودی سی ان سی تقسیم بندی کرد.معرفی انواع دستگاه تراش cnc ، بر اساس موقعیت اسپیندل دستگاه که به دو دسته افقی و عمودی تقسیم بندی میشود

دستگاه تراش cnc

دستگاه تراش cnc

در دستگاه تراش cnc عمودی که به کاروسل نیز شهرت دارد، اسپیندل به صورت عمودی قرار گرفته و میزی گرد و بزرگ وظیفه نگه‌داری قطعه کار را بر عهده دارد. این نوع دستگاه تراش cnc ، عموما مناسب تراشکاری قطعات حجیم و سنگین است. سرعت چرخش قطعه کمتر از دیگر دستگاه‌های سی ان سی تراش می‌باشد و معمولا قیمت بالاتری در مقایسه با مدل‌های افقی دارند. برای خرید، فروش و یا استعلام قیمت به صفحه تراش عمودی سی ان سی مراجعه فرمایید.

دستگاه تراش cnc افقی، خود به دو مدل بستر تخت و بستر مورب تقسیم بندی می‌شود. مدل بستر مورب که به دستگاه تراش اسپید نیز معروف است؛ دارای آزادی عمل و راحتی بیشتر در تخلیه براده‌ها است. البته همانطور که از نام آن‌ها نیز پیدا است، دارای سرعت حرکت بالاتر محورها در مقایسه با نمونه بستر تخت می‌باشند. در نتیجه سرعت ماشینکاری در دستگاه تراش اسپید سی ان سی بیشتر از مدل‌های با بستر تخت است. البته بسته به کاربرد نهایی دستگاه، می‌توان از هر یک از دو نمونه فوق استفاده نمود. به طور کلی مدل تراش افقی، متداول‌ترین نمونه موجود در بازار بوده که برای اکثر فعالیت‌های صنعتی از جمله سری تراش مناسب می‌باشد.

دستگاه تراش cnc

دستگاه تراش cnc

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان