ساخت قالب خمش

ساخت قالب خمش

ساخت قالب خمش به اشکال متفاوتی انجام می شود که همگی شامل یک یا تعداد بیشتری سنبه و ماتریس منطبق بر هم هستند. این قالب بر سر دستگاهی سوار می شود که به آن ماشین پرس بریک (Press Brake) گفته می شود. در این دستگاه ها سنبه بر سر ابزاری به نام رام (Ram) یا فک بالایی سوار می شود که وظیفه انتقال نیرو به ورق را دارند

تعداد ارائه دهندگان:

7
ارائه دهندگان
معرفی خدمت

یکی از فرآیندهای متداول شکل دهی ورق های فلزی، خمکاری ورق می باشد. ساخت قالب خمش باید به گونه ای انجام شود که موجب کرنش یکنواخت ورق فلزی حول محوری خطی از 1 تا 180 درجه شود.

ساخت قالب خمش به اشکال متفاوتی انجام می شود که همگی شامل یک یا تعداد بیشتری سنبه و ماتریس منطبق بر هم هستند. این قالب بر سر دستگاهی سوار می شود که به آن ماشین پرس بریک (Press Brake) گفته می شود. در این دستگاه ها سنبه بر سر ابزاری به نام رام (Ram)  یا فک بالایی سوار می شود که وظیفه انتقال نیرو به ورق را دارند. انتقال نیرو در رام به سه روش مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی انجام می شود. دستگاه های مکانیکی هزینه کمتر ولی  دقت پایینتر و سرعت و بازدهی کمتری نسبت به انواع دیگر پرس بریک دارند. ماتریس  در این دستگاه ها روی تخت یا فک پایینی نصب می شود و بسته به نوع دستگاه می تواند ثابت یا متحرک باشد. تصویر زیر نمونه دستگاه پرس بریک هیدرولیکی را به تصویر می کشد. طراحی قالب خمش با توجه به امکانات این دستگاه صورت می گیرد.

مشاهده بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان