دستگاه رول فرمینگ

دستگاه رول فرمینگ

دستگاه رول فرمینگ توانایی انجام رول فرمینگ که فرایندی بسیار پرکاربرد ولی درعین حال ناشناخته و گمنام است را دارد. با دستگاه رول فرمینگ شکل دادن نوار ورق های فلزی در امتداد مستقیم، طولی، موازی خطوط خمش به وسیله چند جفت نورد کانتور شده بدون تغییر ضخامت در دمای اتاق انجام می شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه رول فرمینگ توانایی انجام رول فرمینگ که فرایندی بسیار پرکاربرد ولی درعین حال ناشناخته و گمنام است را دارد. درواقع می توان اذعان نمود که توصیف کردن و توضیح دادن دستگاه رول فرمینگ و فرایند آن کار ساده ای نیست. اما در یک حالت کلی می توان اذعان نمود که با دستگاه رول فرمینگ شکل دادن نوار ورق های فلزی در امتداد مستقیم، طولی، موازی خطوط خمش به وسیله چند جفت نورد کانتور شده بدون تغییر ضخامت در دمای اتاق انجام می شود.

به طورکلی دستگاه رول فرمینگ دستگاهی پرکاربرد و مهم است. چراکه فرایند رول فرمینگ در طول نیم قرن اخیر به عنوان پربازده ترین تکنولوژی شکل دهی فلزات رشد کرده است. درواقع جالب است بدانید که حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد از تمام فولادهای تولیدشده توسط کارخانه های آمریکا توسط دستگاه رول فرمینگ تولیدشده اند که این مقدار از فولاد مورداستفاده در صنعت خودروسازی بیشتر می باشد.

دستگاه رول فرمینگ

دستگاه رول فرمینگ

با توجه به همین مسئله نیز می توان اذعان نمود که روزانه صدها وسیله، خودرو، ساختمان، ماشین آلات کشاورزی، مخازن و سایر محصولات توسط دستگاه رول فرمینگ تولیدشده اند. اما اکثر افراد که خارج از این حرفه هستند حتی کوچک ترین آشنایی با دستگاه رول فرمینگ ندارند. در طول تاریخ ۱۰۰ ساله رول فرمینگ، هزاران ابزار، تجهیزات، طراح و کاربر کارکرده اند و هنوز نیز در این صنعت مشغول اند. اما متأسفانه بخش عمده ای از تجربه ای که توسط اپراتورها، مهندسین نصب تجهیزات و طراحان به دست آمده هرگز مستند و ثبت نشده اند؛ بنابراین از تمامی مقالات و گزارش های تحقیقاتی، فقط تعداد محدودی قابل تفسیر و به کارگیری در صنعت رول فرمینگ هستند.

دستگاه رول فرمینگ

دستگاه رول فرمینگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان