دستگاه تست سایش

دستگاه تست سایش

دستگاه تست سایش جهت اندازه گیری حجم از دست رفتن و افت نمونه تحت سایش در کاربرد های مختلفی مثل انواع سنگ های کفپوش، اسلب های بتنی و غیره بکار می رود. دستگاه تست سایش برای تعیین میزان مقاومت به سایش الاستومرها تحت نیروهای اصطکاکی به کار می‌رود و همینطور برای کنترل کیفی مواد پلیمری بکار رفته در تایرها، تسمه نقاله‌ها ، کفی و پاشنه‌ی کفش و …. که با مواد جامدی در تماس هستند کاربرد فراوان دارد.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه تست سایش جهت اندازه گیری حجم از دست رفتن و افت نمونه تحت سایش بکار می رود. این تست برای انواع سنگ های کفپوش، اسلب های بتنی، کاشی و موزاییک های سیمانی، اسلب های سنگی و غیره انجام میشود. دستگاه تست سایش برای تعیین میزان مقاومت به سایش الاستومرها تحت نیروهای اصطکاکی به کار می‌رود و همینطور برای کنترل کیفی مواد پلیمری بکار رفته در تایرها، تسمه نقاله‌ها ، کفی و پاشنه‌ی کفش و …. که با مواد جامدی در تماس هستند کاربرد فراوان دارد.

این آزمایش با قرارگیری نمونه های مکعبی مورد نظر در محل تعیین شده در دستگاه تست سایش و استفاده از پودر سایش اکسید آلومینیوم مصنوعی انجام می شود. صفحه گردان دستگاه با چرخش نمونه در تعداد دورهای مشخص و بارگذاری سایش بر روی نمونه، تست را به انجام می رساند.

دستگاه تست سایش امکان کنترل پنل جداگانه دیجیتال، امکان شمارش تعداد دورهای انجام شده و همچنین توقف دستگاه پس از رسیدن به مقدار پیش فرض وارد شده در ابتدای تست را دارد. این دستگاه در کنار کیفیت و طراحی دستگاه، تمام شرایط تست را بر حسب استانداردهای بین المللی برای کاربر فراهم می آورد.

دستگاه تست سایش

دستگاه تست سایش

روش پین روی دیسک دستگاه تست سایش

در دستگاه تست سایش، روش پین روی دیسک روش متداولی برای ارزیابی رفتار سایشی و تریبولوژیکی انواع مواد فلزی، سرامیکی، کامپوزیتها و پوشش‌های فلزی مواد است. در این روش از حرکت لغزشی پین روی دیسک برای ایجاد سایش استفاده می‌شود. روش متداول به این صورت است که دیسک از جنس فولاد ابزار با سختی بالا ساخته می شود و عضو سایا است. همچنین پین عضو ساییده شونده و ماده مورد آزمایش است که روی دیسک قرار می گیرد. مهمترین عوامل موثر در این آزمایش نیروی عمود بر پین، سرعت خطی دیسک، زمان و مسافت طی شده سایش است.

همچنین برای درک صحیح مکانیزم‌های سایش شناسایی میزان تغییرات ضریب اصطکاک و دمای سطح سایش و حجم صدای تولیدی بسیار مهم می‌باشد. آزمون می تواند تحت دما یا رطوبت مشخص و کنترل شده ای صورت گیرد.پدیده سایش یکی از مهمترین عوامل تخریب قطعات صنعتی می باشد. برای کاهش این پدیده انتخاب جنس قطعات درگیر با یکدیگر و نیز انتخاب پوشش سطحی مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. به منظور دستیابی به اهداف فوق انجام آزمایشات سایش ضروری می باشد. نمونه هایی از جنس های مورد نظر را می توان در دستگاه تست سایش نصب نموده عمر سایشی آنها را تعیین نموده و تغییرات لازم را در آلیاژ و پوشش های سطحی آنها معین نمود.

دستگاه تست سایش

دستگاه تست سایش

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان