دستگاه تست خزش

دستگاه تست خزش

دستگاه تست خزش تغییراتی که در مواد بعد از اعمال تنش ثابت به وجود می آید را اندازه گیری می کند. مهندسان از دستگاه تست خزش برای تعیین پایداری و رفتار یک ماده تحت تنش ها مرسوم استفاده می کنند.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه تست خزش تغییراتی که در مواد بعد از اعمال تنش ثابت به وجود می آید را اندازه گیری می کند. مهندسان از آزمون خزش برای تعیین پایداری و رفتار یک ماده تحت تنش ها مرسوم استفاده می کنند. آنها مشخص می کنند که یک ماده به چه میزان فشار یا تنش می تواند در شرایط خاص تحمل کند. این موضوع به آن ها کمک می کند تا ماده مناسب را برای کاربرد مورد نظر انتخاب کنند.

محصول خروجی از دستگاه تست خزش ، یک منحنی وابسته به زمان است. به وسیله آن می توان نرخ حالت پایدار خزش بر حسب مدت زمانی که طول می کشد که ماده دچار تحول شود را اندازه گیری کرد.

دستگاه تست خزشٍ

دستگاه تست خزشٍ

اولین دستگاه تست خزش در سال ۱۹۴۸ در بریتانیا به منظور تست قطعات هواپیما ساخت شد. هدف از این کار در آن زمان این بود که آیا مواد مورد استفاده می تواند دما و فشار موجود در ارتفاع های بالا را تحمل کنند یا خیر. دستگاه تست خزش مورد استفاده در آن زمان برای محاسبه نرخ حالت پایدار خزش در مواد ساخته شد. در حقیقت، امروزه اجزای اصلی دستگاه تست خزش شامل کوره، ابزار اعمال نیرو و قطعات نگه دارنده است.

دستگاه تست خزشٍ

دستگاه تست خزشٍ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان