دستگاه برش پلاسما دستی

دستگاه برش پلاسما دستی

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه برش پلاسما دستی دستگاهی است که در برشکاری و ورق ها کاربرد فراوانی دارد. تقسیم بندی این نوع دستگاه برش به دو مدل دستگاه برش پلاسما دستی و دستگاه برش پلاسما CNC متداول ترین نوع دسته بندی آن است. در صورت نیاز به آمپراژ پایینتر دستگاه، میتوان نسبت به خرید دستگاه برش پلاسما تک فاز از مراکز معتبر فروش دستگاه برش پلاسما اقدام کرد. همچنین این نکته را نیز باید در نظر داشت که قیمت دستگاه برش پلاسما دستی تک فاز از نوع سه فاز آن پایین تر بوده در نتیجه گزینه ای مقرون به صرفه است.

گاهی به دستگاه برش پلاسما دستی، دستگاه برش اهن پلاسما نیز اطلاق میشود. دستگاه برش پلاسما دستی از سه بخش اصلی تورچ ، ژنراتور و کابل های متصل کننده تشکیل شده است. برای استفاده از این دستگاه ، اپراتور باید تورچ را به روش دستی هدایت کند. دستگاه برش پلاسما دستی یک دستگاه قابل حمل بوده که برای برش قطعات کوچکتر کاربرد دارد.

دستگاه برش پلاسما دستی میتواند ورق تا ضخامت 35 میلیمتر را برش دهد. این دستگاه برش به کمپرسور هوای خارجی نیاز دارد که به جهت حفظ فشار جریان گاز پلاسما در دستگاه تعبیه می شود.

دستگاه برش پلاسما دستی

انجام برش با دستگاه برش پلاسما دستی

نکته دیگر در کاربرد این دستگاه این است که سرعت هدایت تورچ باید کنترل شده بوده و هدایت تورچ در راستای خط برش باید به صورت یکنواخت انجام شود. هرگونه ناهمگنی در هدایت دستی تورچ ، کیفیت برش را پایین خواهد آورد. همچنین، توصیه می شود پس از انجام برش، قطعات تورچ کاملا تمیز شده و در صورت وجود هرگونه خرابی، تعویض انجام گیرد.

طرز کار دستگاه برش پلاسما

طرز کار دستگاه برش پلاسما دستی بر اساس استفاده از گاز رسانا شده ای است که به آن پلاسما می گویند. به دلیل اختلاف پتانسیل بالای بین دو قطب مثبت و منفی موجود در دستگاه برش پلاسما ، گاز بین این دو قطب یونیزه میشود.

در دستگاه برش پلاسما ، نوک الکترود تورچ برش ، یکی از قطب ها میباشد. ابتدا که قوس در داخل تورچ برش شکل گرفته است، منطقه موسوم به منطقه پلاسمایی ایجاد می شود. پس از اینکه گاز خنثی به سرعت از نازل گاز دستگاه برش پلاسما خارج میشود، بین این گاز خنثی، الکترود تورچ برش و سطح قطعه یک قوس الکتریکی تشکیل می شود. پلاسمای ایجاد شده دارای دمای بسیار بالایی بوده به نحوی که موجب بالا رفتن دمای قطعه تا نقطه ذوب و در نهایت برش آن می شود.

دستگاه برش پلاسما دستی

تورچ برش دستگاه برش پلاسما دستی

یکی از عوامل مهم در تعیین کیفیت نهایی سطح برش خورده ، گاز مورد استفاده در نازل گاز دستگاه برش بوده که برای تشکیل پلاسما مصرف میگردد. گاز نیتروژن می تواند اکثر ورق ها از جنس فولاد زنگ نزن و آلومینیوم را برش بزند. اگر میزان آمپر دستگاه بالا باشد، گاز نیتروژن گاز مناسبی برای انجام برش خواهد بود. با این حال ترکیب گاز نیتروژن و هوا برای برش ورق های ضخیم تر مناسب است. میزان آمپراژ دستگاه نیز عاملی مهم در تعیین توان آن برای برش یک فلز خاص بوده  که حتی ممکن است نیاز باشد آمپر دستگاه تا 1000 آمپر نیز تنظیم گردد. تعیین آمپراژ دستگاه به ضخامت و جنس قطعه بستگی دارد.

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما

برای اطلاع از مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما باید به یاد داشته باشیم که این دستگاه، به دو صورت دستگاه برش پلاسما دستی و دستگاه برش پلاسما CNC می باشد. طبیعتا به واسطه تفاوت در کارکرد این دو دستگاه ، مشخصات فنی این دو متفادت خواهد بود. در ادامه به توضیح مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما دستی میپردازیم.

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما دستی

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما دستی موجود در بازار برای اغلب موارد به شرح زیر است:

– این دستگاه ها دارای سیستم اینورتر یکسو کننده جریان بوده و برخی از آنها قابلیت نصب به ژنراتور را نیز دارا هستند.

– فرکانس جریان این دستگاه 50-60 هرتز میباشد.

– وزن دستگاه برش پلاسما دستی حدود 10 کیلوگرم الی 200 کیلوگرم است.

– ابعاد بزرگترین دستگاه برش پلاسما دستی در حدود 85 در 80 در 50 سانتی متر است.

– برخی دستگاه ها دارای قابلیت نصب سیستم آب خنک جهت خنک کاری قطعه در حال برش هستند.

– تغذیه ورودی این دستگاه ها بیشتر سه فاز بوده، اما دستگاه های با تغذیه ورودی تک فاز نیز عرضه میشوند.

دستگاه برش پلاسما دستی

اجزای مختلف تورچ برش پلاسمای دستی

– ولتاژهای دستگاه برش پلاسما دستی عمدتا 115 ولت، 230 ولت است. برخی دستگاه ها گزینه ولتاژ دوگانه را دارند. دستگاه برش پلاسما با ولتاژ 115 ولت برای مصارف خانگی مناسب است.

– فیلتر جاذب رطوبت پشت دستگاه ، از ورود رطوبت به دستگاه جلوگیری کرده و باعث بهبود کیفیت برش میگردد.

قیمت دستگاه برش پلاسما دستی

تعیین قیمت خرید دستگاه برش پلاسما دستی به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی مهم ترین آنها میتواند میزان ضخامت ورقی باشد که دستگاه برش می دهد. اندازه ضخامت ورق قابل برش توسط دستگاه روی ابعاد آن، وزن آن، آمپراژ مورد نیاز و … موثر بوده که در نهایت در تعیین قیمت دستگاه برش پلاسما دستی تاثیر خواهد داشت. با این وجود موارد دیگری نیز هستند که میتوانند در برآورد قیمت تمام شده دستگاه تعیین کننده باشند.

– قیمت دستگاه برش پلاسما تک فاز از قیمت دستگاه برش پلاسما سه فاز پایین تر است.

– از سیستم هایی که در برخی انواع دستگاه برش به کار گرفته میشوند، سیستم هشدار دهنده اضافه بار و هشدار دهنده کمبود هوا می باشند که میتوانند کارایی و نیز قیمت دستگاه برش پلاسما دستی را بالا ببرند.

– اگر یک دستگاه برش پلاسما دستی قابلیت نصب تورچ ماشینی نیز داشته باشد، طبعا قیمت بالاتری خواهد داشت.

– برخی دستگاه ها برای جلوگیری از مشکلات ناشی از نوسانات جریان برق، دارای ویژگی اتولاین هستند که موجب افزایش قیمت دستگاه برش پلاسما دستی خواهد شد. نوسانات برق موجب افت کیفیت برش میشود.

– یکی از ابزارهای جانبی دستگاه برش پلاسما دستی ، حلقه فاصله انداز است که برش های طولانی، باعث تنظیم فاصله بین الکترود و ورق میشود و قوس الکتریکی مناسب به دست می آید. عرضه محصولات جانبی نیز در افزایش قیمت دستگاه برش پلاسما دستی تاثیرگذار است.

خرید دستگاه برش پلاسما

با اقدام برای خرید دستگاه برش پلاسما دستی ، میتوان مشاهده کرد که مدلهای رایج در بازار عمدتا با کدهایی مثل CUT40 ، CUT101 ، CUT160 و … شناخته می شوند. بهتر است بدانیم که عدد بعد از کلمه CUT در این کدها به معنای محدوده جریان خروجی یا آمپراژ خروجی دستگاه است. به عنوان مثال دستگاه برش پلاسما دستی مدل CUT101 ، دستگاهی است که جریان خروجی آن حدود 101 آمپر است. چنین کدگذاری توسط اکثر برندهای دستگاه برش پلاسما انجام میشود و نکته مهمی جهت خرید دستگاه برش پلاسما است.

دستگاه برش پلاسما دستی

دستگاه برش پلاسما دستی مدل CUT-40

هرچه محدوده جریان خروجی دستگاه بیشتر باشد، ضخامتی از ورق که دستگاه می تواند برش بزند نیز بالاتر است. همچنین در این حالت وزن و ابعاد دستگاه بیشتر خواهد شد. در نتیجه خرید دستگاه برش پلاسما دستی با قیمت بالاتری خواهد بود. پس به عنوان مثال، یک دستگاه برش پلاسما دستی CUT160 ، از یک دستگاه CUT40 سنگین تر، بزرگتر، پرقدرت تر است و و در نهایت خرید این دستگاه هزینه بیشتری خواهد داشت.

خرید و قیمت دستگاه برش پلاسما تک فاز

هنگام خرید دستگاه برش پلاسما تک فاز بهتر است بدانیم که این نوع دستگاه ها عموما شامل مدل های CUT40 و CUT45 و CUT 60 هستند. در خرید دستگاه برش پلاسما تک فاز باید به آمپراژ خروجی و توان دستگاه توجه داشت چرا که عاملی موثر در تعیین قیمت دستگاه برش است.

پارامتر دستگاه برش پلاسما دستی CUT106

مقدار

ولتاژ ورودی (ولت)

380*3

محدوده جریان خروجی (آمپر)

20-100

بیشترین ضخامت قابل برش (میلیمتر)

30

وزن

41

قیمت دستگاه برش پلاسما سه فاز

دستگاه های با جریان خروجی بیشتر از 100 آمپر عمدتا دستگاه های سه فاز محسوب می شوند. دستگاه های سه فاز قیمت خرید بالاتری دارند. دستگاه هایی با مدل CUT 106 ، CUT160 و … دستگاه های سه فاز محسوب میشوند.

قیمت دستگاه برش پلاسما تک فاز

10000000 تا 40000000 تومان

قیمت دستگاه برش پلاسما سه فاز

40000000 تا 140000000 تومان

فروش دستگاه برش پلاسما

هم اکنون فروش دستگاه برش پلاسما به صورت اینترنتی و آنلاین قابل انجام است. پس از بررسی شرایط برشکاری و جنس و ابعاد قطعه، با بررسی ویژگی های هر دستگاه و انطباق آن با نیاز خود میتوان بهترین دستگاه برش پلاسما را با قیمت مناسب از میان برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار انتخاب کرد. فروش دستگاه برش پلاسما توسط برندهایی مانند صباالکتریک ، گام الکتریک ، راد الکتریک ، رستگاه صنعت ، ایران ترانس و جوشا انجام میشود. برای استعلام قیمت انواع دستگاه برش پلاسما تک فاز ، انواع دستگاه برش پلاسما سه فاز ، خرید و فروش و یافتن بهترین دستگاه برش پلاسما با مناسب ترین کارکرد با ما با شماره 02191303797 در تماس باشید.

قیمت دستگاه برش پلاسما صبا الکتریک (160 آمپر)

60000000 تا 76000000 تومان

قیمت دستگاه برش پلاسما صبا الکتریک (121 آمپر)

38000000 تا 40000000 تومان

قیمت دستگاه برش پلاسما گام الکتریک (انواع)

24000000 تا 140000000 تومان

کلمه یا عبارت کلیدی اصلی

تعداد سرچ در گوگل ادز

تعداد تکرار در متن

دستگاه برش پلاسما دستی

10-100

31

کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط

تعداد سرچ در گوگل ادز

تعداد تکرار در متن

خرید دستگاه برش پلاسما

10-100

8

طرز کار دستگاه برش پلاسما

10-100

2

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما

10-100

5

مشخصات فنی دستگاه برش پلاسما دستی

4

خرید دستگاه برش پلاسما تک فاز

10-100

3

دستگاه برش پلاسما گام الکتریک

10-100

1

فروش دستگاه برش پلاسما

10-100

4

قیمت دستگاه برش پلاسما تک فاز

10-100

3

قیمت دستگاه برش پلاسما دستی

10-100

6

قیمت دستگاه برش پلاسما سه فاز

10-100

3

قیمت دستگاه برش پلاسما صبا الکتریک

10-100

2

قیمت دستگاه برش پلاسما گام الکتریک

10-100

1

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان