دستگاه آبکاری طلا

دستگاه آبکاری طلا

دستگاه آبکاری طلا می تواند لایه ای از طلا با ضخامت استاندارد روی نقره و سایر فلزات مثل برنج ، نیکل و مس لایه نشانی کند.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه آبکاری طلا می تواند لایه ای از طلا با ضخامت استاندارد روی نقره و سایر فلزات مثل برنج ، نیکل و مس لایه نشانی کند. وقتی فلزی مثل نقره با آب طلا پوشش دهی می شود، آن فلز علاوه بر اینکه درخشش و زیبایی منحصر بفردی پیدا می کند، در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم تر می شود.

پس هدف از آبکاری با دستگاه آبکاری طلا فقط زیبایی نیست. به عنوان مثال برخی از قطعات الکترونیکی را با طلا پوشش می دهند تا در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم تر شوند و البته رسانایی آنها نیز بیشتر شود، چراکه طلا رسانایی بالایی دارد. وقتی شما فلزی را با طلا پوشش می دهید، روکش طلا بعد از گذشت مدت زمانی( بسته به ضخامت روکش) از بین می رود و باید دوباره آن را با طلا آبکاری کنید. به طور کلی می توان گفت که تمامی فلزات را می توان با دستگاه آبکاری طلا پوشش داد حتی آهن.

دستگاه آبکاری طلا

دستگاه آبکاری طلا

برای آبکاری یک قطعه با طلا می توان از دستگاه آبکاری طلا استفاده کرد. دستگاه آبکاری طلا دارای یک مخزن حاوی محلول الکترولیت است که وقتی جریان برق توسط منبع تغذیه دستگاه برقرار می شود ، یون های طلا از الکترولیت ، به سمت قطعه رفته و به سطح آن می چسبند.

مراحل فرآیند آبکاری طلا

آماده سازی و تمیز کردن سطح قطعه – قبل از اینکه قطعه مورد نظر برای آبکاری، در دستگاه آبکاری طلا قرار بگیرد ، باید به خوبی تمیز و براق شود. برای این منظور می توانید با استفاده از یک فرچه هر گونه آلودگی و گرد و غبار را از روی آن جدا کنید. برای این منظور حتی می توانید قطعه را با استفاده از آب و مواد شوینده، بشویید تا هرگونه چربی ، آلودگی و جرم از روی آن جدا شود. هرچه سطح قطعه ای که قرار است آبکاری شود ، تمیز تر باشد ، چسبندگی روکش طلا روی سطح قطعه بیشتر خواهد بود.

لیزگیری – در این مرحله قطعه مورد نظر در محلولی شامل آب مقطر و اسید سولفوریک قرار داده می شود و بعد از آن با آب مقطر شسته می شود. صیقل دادن – در این مرحله با استفاده از سمباده سطح قطعه را صاف می کنند تا طلا بهتر روی سطح بچسبد. آبکاری قطعه با فلزی غیر از طلا – در این مرحله قطعه ای که قرار است با طلا آبکاری شود ، را با استفاده از یک فلز دیگر مثل نیکل پوشش می دهند تا طی فرآیند پوشش دهی با طلا، طلا بهتر روی سطح قطعه بچسبد. بعد از این مرحله هم قطعه مورد نظر به خوبی شسته می شود. آبکاری با دستگاه آبکاری طلا – در این مرحله هم قطعه با استفاده از دستگاه آبکاری طلا ، با روکشی از طلا پوشش داده می شود.

دستگاه آبکاری طلا

دستگاه آبکاری طلا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان