کروی کردن فولاد

کروی کردن فولاد

کروی کردن فولاد یا اسفرودایزینگ فولاد منجر به ایجاد ریز ساختاری شامل سمنتیت کروی می شود که به طور یکنواخت در زمنیه فریتی توزیع شده است. این ریز ساختار نرمی و انعطاف پذیری بالایی به فولاد می دهد. زمینه کاملا یکنواخت و پیوسته فریتی موجب انعطاف پذیری بالای این ریزساختار می شود.

تعداد ارائه دهندگان:

5
ارائه دهندگان
معرفی خدمت

کروی کردن فولاد یا اسفرودایزینگ فولاد منجر به ایجاد ریز ساختاری شامل سمنتیت کروی می شود که به طور یکنواخت در زمنیه فریتی توزیع شده است. این ریز ساختار نرمی و انعطاف پذیری بالایی به فولاد می دهد. زمینه کاملا یکنواخت و پیوسته فریتی موجب انعطاف پذیری بالای این ریزساختار می شود. ساختار لایه لایه پرلیت باعث از دست رفتن پیوستگی شبکه فریت شده و تغییر شکل را کاهش می دهد. ساختار لایه لایه پرلیتی در مقایسه با ساختار کروی انعطاف پذیری کمتر و سختی بیشتری دارد.

فولاد های کم کربن و کربن متوسط معمولا با فرآیندهای کار سرد از قبیل نورد و خمکاری شکل می گیرند. بنابراین انعطاف پذیری بالای آن ها در صنعت اهمیت زیادی دارد. قطعات ساخته شده از فولادهای پر کربن نیز بایستی تا حد ممکن سطحی نرم داشته باشند تا ماشین کاری آن ها راحت تر صورت بگیرد. بنابراین كروی کردن فولاد قدم مهمی در تولید قطعاتی برای کار سرد یا ماشین کاری است. در این ساختار هر چه ابعاد کره های سمنتیت بزرگ تر و فاصله بین آن ها بیشتر باشد، توان ماشین کاری و کار سرد قطعه بیشتر است.

مشاهده بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان