ساخت قالب متالورژی پودر

ساخت قالب متالورژی پودر

ساخت قالب متالورژی پودر به منظور ساخت قطعات از پودر صورت می گیرد. ماده اولیه توسط روش هایی از جمله اتمیزه کردن، آسیا کردن، الکترولیز و انواع روش های شیمیایی به پودر تبدیل می شود. سپس پودر آماده شده به وسیله روش های فشرده سازی تحت فشار گرم یا سرد یا توسط چسب به شکل جامد صلب در می آید.

تعداد ارائه دهندگان:

3
ارائه دهندگان
معرفی خدمت

ساخت قالب متالورژی پودر به منظور ساخت قطعات از پودر صورت می گیرد. ماده اولیه توسط روش هایی از جمله اتمیزه کردن، آسیا کردن، الکترولیز و انواع روش های شیمیایی به پودر تبدیل می شود. سپس پودر آماده شده به وسیله روش های فشرده سازی تحت فشار گرم یا سرد یا توسط چسب به شکل جامد صلب در می آید. قطعه جامد در نهایت به کوره فرستاده شده و در دمای بالا، کمی سرد تر از دمای ذوب ترکیب پودری، زینتر پودر یا تف جوشی شده و برای عملیات نهایی آماده سازی می شود. طراحی قالب متالورژی پودر در بخش فشرده سازی این فرآیند اهمیت می یابد.

فرآیند فشرده سازی و ساخت قالب متالورژی پودر

فرآیند فشرده سازی پودر در قالب متالورژی پودر در سه مرحله انجام می گیرد. در مرحله اول جای نشانی پودرها در کنار هم تغییر می کند و حداقل فضای خالی به وجود می آید. سپس با افزایش فشار، ذرات پودر ابتدا دچار تغییر شکل الاستیک و سپس پلاستیک می شوند. در انتها بین ذرات جوش سرد زده شده و حفرات از بین می روند. ساخت قالب متالورژی پودر به گونه ای انجام می گیرد که در هیچ کدام از این مراحل قطعه دچار عیب نشود.

مشاهده بیشتر

نظرات

2 Comments

  1. پدرام حسن شاهی گفت:

    سلام
    برای ساخت قطعات آلومینیومی مینیاتوری به نظرتون ساخت قالب متالورژی پودر کم هزینه تره یا قالب تزریقی آلومینیوم؟
    ممنون میشم اگه قیمت بدید.

    • فرمت گفت:

      سلام
      برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه و جزئیات ساخت قالب متالورژی پودر با شماره زیر تماس بگیرید.
      02166090490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان