تست مایع نافذ PT

آزمايش PT كه مخفف Penetration test است، برای بررسی عیوب سطحی قطعات مختلف استفاده می شود. در این تست، ابتدا مایع نافذ ریخته می شود و بعد از گذشت مدت زمان لازم، ماده آشکارساز اعمال شده تا عیوب آشکار شوند. این تست در صنایع مختلف کاربرد زیادی داشته و به دلیل سهولت کار و پرتابل بودن تجهیزات، روشی پرکاربرد است.

تعداد ارائه دهندگان:

4
ارائه دهندگان
معرفی خدمت

تست مایع نافذ PT از آزمون غیرمخرب برای آنالیز قطعات است. این تست بر اساس نفوذ مایع درون درزها و ترک های قطعه انجام می شود. مایعی که برای تست PT استفاده می شود، ساختاری دارد که به راحتی می تواند به درون درزها و ترک ها نفوذ کند.

اجزای آزمایش PT

اجزای آزمایش PT شامل مایع نافذ (penetrant) و آشکارساز (developer) می شود. مایعات نافذ، مایعاتی با قابلیت نفوذ خوب و دارای رنگدانه های مناسب هستند. با کمک نور سفید و یا ماورای بنفش به راحتی می توان این مایعات را روی سطح دید. این مایعات را پس از انجام تست جوش PT می توان با آب شستشو داد و پاک کرد. انواع دیگری از مایعات نافذ نیز وجود دارند که توسط حلال های خاصی پاک می شوند. بسته به نوع مایع نافذی که در تست جوش PT استفاده می شود، نوع قطعه مورد بازرسی، میزان حساسیت مورد نظر و نوع عیبی که مورد بررسی قرار می گیرد، زمان لازم برای نفوذ مایع در ازمایش PT متفاوت می شود.

مشاهده بیشتر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان