مخلوط کن آزمایشگاهی

مخلوط کن آزمایشگاهی

مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی یا میکسر آزمایشگاهی ( همزن مکانیکی آزمایشگاهی ) یک دستگاه ساده است که به طور متداولی در آزمایشگاه ها برای مخلوط کردن ویال های کوچکی از مایع استفاده می شود.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی یا میکسر آزمایشگاهی ( همزن مکانیکی آزمایشگاهی ) یک دستگاه ساده است که به طور متداولی در آزمایشگاه ها برای مخلوط کردن ویال های کوچکی از مایع استفاده می شود. دارای یک موتور الکتریکی با محور هدایتی است که به صورت عمودی نصب شده است و به یک قطعه ی لاستیکی فنجانی شکل متصل است که اندکی به دور از مرکز سوار شده است.

مخلوط کن آزمایشگاهی به دنبال به جریان افتادن موتور، قطعه ی لاستیکی در یک حرکت دایره ای شکل سریعا به نوسان در می آید. زمانی که یک لوله ی آزمایش یا محفظه ی مناسب دیگری به داخل فنجان لاستیکی با فشار قرار می گیرد، حرکت به درون مایع انتقال داده می شود و یک گرداب شکل می گیرد. اکثر مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی دارای تنظیمات سرعت متغیری هستند و می توان آن ها را طوری تنظیم کرد که به طور مداوم در جریان باشد یا تنها زمانی که فشار در سطح پایینی به قطعه ی لاستیکی اعمال می شود، کار کند.

مخلوط کن آزمایشگاهی

مخلوط کن آزمایشگاهی

همزن مکانیکی آزمایشگاهی

مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی (میکسر آزمایشگاهی ) در آزمایشگاه های علوم زیستی به کرار دیده می شوند. در آزمایشگاه های میکروبیولوژی و کشت سلولی ممکن است از میکسر آزمایشگاهی برای مخلوط کردن معرف های یک آزمایش یا مخلوط کردن یک نمونه ی آزمایشی یا یک رقیق کننده استفاده شود. مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی ( میکسر آزمایشگاهی ) توسط برادران کرافت ( جک ای کرافت و هارولد دی کرافت ) در حین کار در کارخانه های ساخت تجهیزات پزشکی ساخته شد. این برادران در 6 آوریل سال 1959 حق انحصاری آن را برای خود درخواست کردند که در 30 اکتبر سال 1962 مورد تایید قرار گرفت. هنوز در کارخانه های ساخت تجهیزات پزشکی نسخه ای از این میکسر آزمایشگاهی گردابی اولیه ساخته می شود.

یک جایگزین برای مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی الکتریکی تکنیک ” گرداب انگشتی ” است که در آن یک گرداب به صورت دستی با حرکت دادن به سمت جلو و عقب لوله ی آزمایش با استفاده از انگشت شست یا یکی از انگشت های دست فرد ، ایجاد می شود. عملکرد های میکسر گردابی :

مکانی که شما به یقین یک مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی ( میکسر آزمایشگاهی ) را پیدا می کنید یک آزمایشگاه علوم زیستی است. آزمایشگاه های میکروبیولوژی و کشت سلول معمولا نیاز به معلق سازی سلول ها دارند و این جا است که استفاده از یک مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی ( میکسر آزمایشگاهی ) به درد می خورد. از مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی ( میکسر آزمایشگاهی ) می توان هم چنین برای مخلوط کردن معرف های یک آزمایش یا مخلوط کردن یک نمونه ی آزمایشی و یک رقیق کننده نیز استفاده کرد. چنین احتیاجاتی در یک آزمایشگاه بیوشیمی و شیمی تجزیه اغلب پیدا می شود.

مخلوط کن آزمایشگاهی

مخلوط کن آزمایشگاهی

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان