دستگاه پانچ ورق

دستگاه پانچ ورق

دستگاه پانچ ورق کاربرد فراوانی در تولید ورق¬ های پانچ شده دارد. انواع دستگاه پانچ ورق عمدتا به سه دسته تقسیم میشوند: دستگاه پانچ ورق CNC ، دستگاه پانچ هیدرولیک و دستگاه پانچ ورق دستی . انجام پانچ ورق گالوانیزه ، پانچ ورق استیل و به طور کلی پانچ ورق فلزی به کمک این ماشین ها امکان پذیر است. استفاده از ورق مشبک فلزی در طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نمای ساختمان، طراحی مبلمان و … بسیار رایج است.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه پانچ ورق کاربرد فراوانی در تولید ورق­ های پانچ شده دارد. انواع دستگاه پانچ ورق عمدتا به سه دسته تقسیم میشوند: دستگاه پانچ ورق CNC ، دستگاه پانچ هیدرولیک و دستگاه پانچ ورق دستی . انجام پانچ ورق گالوانیزه ، پانچ ورق استیل و به طور کلی پانچ ورق فلزی به کمک این ماشین ها امکان پذیر است. استفاده از ورق مشبک فلزی در طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی نمای ساختمان، طراحی مبلمان و … بسیار رایج است. تزئین و حفاظت کابین­های آسانسور ، ساخت انواع حفاظ مانند حفاظ مکان­های ورزشی، ایستگاه­های اتوبوس، مناطق حساس نظامی، ساخت درب­های پارکینگ و ورودی ساختمان ها ، ساخت تجهیزات غربال در جداسازی و بسته­بندی مواد غذایی و محصولات کشاورزی و …. از کاربردهای ورق های پانچ شده هستند.

انواع دستگاه پانچ ورق فلزی

انواع مختلفی از دستگاه پانچ می­تواند برای تولید ورق های سوراخدار و طرحدار به کار رود. دسته بندی اصلی انواع دستگاه پانچ فلزات به صورت زیر است:

– دستگاه پانچ ورق CNC

– دستگاه پانچ هیدرولیک

– دستگاه پانچ ورق دستی

امروزه تولید ورق ­های پانچ به کمک انواع دستگاه پانچ ورق فلزی در جنس­ های مختلف امری متداول است.

دستگاه پانچ ورق

نحوه ایجاد برش در اشکال مختلف با دستگاه CNC

سوراخ کاری ورق استیل توسط دستگاه پانچ ورق استیل مورد توجه است. این ورق ها نسبت به اکسیداسیون ناشی از رطوبت و مواد اسیدی خورنده مقاومت مناسبی دارند. همچنین این ورق ها به دلیل کیفیت سطح عالی در صنایع مختلفی از جمله صنعت نفت و نیروگاه­ ها و … به کار می ­روند. دستگاه پانچ ورق استیل می تواند انواع مختلفی داشته باشد (مثل پانچ هیدرولیک یا سی ان سی) که بسته به ضخامت یا نوع پانچ مورد نظر، دستگاه مناسب انتخاب می گردد.

بوسیله دستگاه پانچ ورق گالوانیزه ، میتوان ورق هایی با این روکش را سوراخ کاری کرد. انتخاب نوع مناسب دستگاه بستگی به طرح پانچ و ضخامت و کاربرد ورق دارد. عمده استفاده ورق گالوانیزه در نمای ساختمان ­ها و نیز در ساخت صندلی ­ها، ساخت پل، نرده و … است.

دستگاه پانچ ورق CNC

برای انجام عملیات برشکاری توسط دستگاه پانچ ورق CNC ، در ابتدا طرح برش توسط نرم ­افزار هایی مانند AutoCad به دستگاه پانچ داده می ­شود. بسته به نوع کنترلر به کار رفته در دستگاه پانچ ورق  CNC، حرکت بازوهای دستگاه به شکل ­های گوناگونی انجام می ­شود. به عنوان مثال، اگر سیستم کنترل دو محوره باشد، تنها به دو محور x و y دسترسی داده خواهد شد. در حالی که در سیستم­ های سه محوره، دسترسی در هر سه محور x و y و z موجود است. 

بازوهای دستگاه پانچ فلزات با توجه به نوع حرکت تعریف شده در آن، در محل نقاطی که توسط نرم­ افزار به دستگاه معرفی می شوند قرار می گیرند. با انجام پانچ­ های متوالی و تکمیل فرایند سوراخ کاری ، ورق فلزی با اشکال مورد نظر تولید می ­شود. ایجاد حفره و برش بر روی ورق تنها راه تولید ورق­ های طرح­ دار نمی باشد. با استفاده از دستگاه پانچ فلزات سی ان سی می­توان ورق را با فرورفتگی و طرح­ های سه بعدی نیز شکل ­دهی کرد.

قیمت دستگاه پانچ CNC

قیمت دستگاه پانچ سی ان سی توسط فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. اجزای اصلی این نوع دستگاه­ پانچ شامل سیستم کنترل هوشمند، سیستم برنامه ­نویسی CAD/CAM ، سیستم هیدرولیک و ابزارها است. هر تولیدکننده ، اطلاعات کاملی از جزییات این اجزا را در اختیار مشتری میگذارد. برخی عوامل بر قیمت دستگاه پانچ CNC تاثیرگذارند از جمله:

– تعداد محور، عاملی مهم در قیمت دستگاه پانچ CNC است.

– هر چه تعداد ابزارهای قابل استفاده در دستگاه پانچ ورق CNC بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

دستگاه پانچ ورق

دستگاه پانچ ورق

– فشار هیدرولیک بالاتر به معنای قدرت بیشتر و افزایش قیمت دستگاه پانچ CNC است.

– میزان تناژ دستگاه پانچ سی ان سی بر ضخامت ورق­ هایی که دستگاه می­ تواند پانچ کند، تاثیرگذار است. دستگاهی با تناژ بالاتر که بتواند ورق­ های با ضخامت بیشتر را پانچ کند، طبعا قیمت بالاتری خواهد داشت.

– بازه حرکتی و ابعاد میز نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت دستگاه پانچ CNC است

– هزینه نصب سیستم CAD/CAM و هزینه لوازم جانبی مانند کمپرسور، خنک کن، خشک کن، سنبه ­ها و … نیز بر قیمت دستگاه پانچ CNC تاثیر دارند.

ابعاد میز دستگاه پانچ ورق CNC

تناژ دستگاه پانچ ورق CNC

1.25 در 2.5 متر

20 تا 25 تن

دستگاه پانچ ورق هیدرولیکی

در دستگاه پانچ هیدرولیک به وسیله فشار هیدرولیک روغن یا سیال، عمل پانچ انجام می شود. این دستگاه می تواند روی انواع ورق فولادی تا ضخامت 12 میلی متر سوراخ ایجاد کند. دستگاه پانچ هیدرولیک در مقایسه با دریل دارای سرعت و بازدهی بالاتری است.ضمن اینکه از قابلیت اتصال به انواع پمپ های هیدرولیک برخوردار است که حدود 700 پاسکال فشار ایجاد می کند.

دستگاه پانچ ورق

دستگاه پانچ هیدرولیک

با استفاده از دستگاه پانچ ورق هیدرولیکی ، برای پانچ به ایجاد سوراخ اولیه روی ورق فلزی نیاز نیست. در برخی از مدل های دستگاه پانچ ورق هیدرولیکی ، پیستونی مجهز به فنر تعبیه می شود تا بتواند به راحتی پس از انجام پانچ، ورق را از دستگاه جدا کند. دستگاه پانچ ورق هیدرولیکی نعلی از نوع متداول این دستگاه ها بوده و نیروی معمول پانچ این دستگاه ها نیز 30 تن، 35 تن و 50 تن می باشد.

ضخامت ورق قابل پانچ

نیروی پانچ

12 میلی متر

30 تا 50 تن

قیمت دستگاه پانچ هیدرولیک

برخی فاکتورها بر قیمت دستگاه پانچ هیدرولیک موثرند. قیمت دستگاه پانچ هیدرولیک در تناژهای بیشتر، بالاتر است. حداکثر قطر سوراخی که دستگاه پانچ هیدرولیک می تواند ایجاد کند و حداکثر ضخامت ورقی که دستگاه پانچ ورق هیدرولیکی توانایی سوراخ کاری آن را دارد، نشان دهنده توان آن و در نتیجه تاثیر گذار روی قیمت دستگاه است.

تنوع در شکل سنبه های همراه نیز در تعیین قیمت دستگاه پانچ هیدرولیک اهمیت دارد. برخی از انواع خاص سنبه، سفارشی بوده و هزینه آن برای مشتری جداگانه خواهد بود. کشور سازنده نیز می تواند بر قیمت دستگاه پانچ هیدرولیک تاثیرگذار باشد.

دستگاه پانچ ورق دستی

دستگاه پانچ ورق دستی دستگاهی سبک بوده که به راحتی قابل حمل است و برای کارکرد آن نیاز به برق نیست. در فرایند سوراخ کاری با استفاده از دستگاه پانچ دستی ورق فلزی عمدتا لازم است که روی ورق سوراخ اولیه به قطر 10 میلی متر ایجاد شود.

دستگاه پانچ ورق

دستگاه پانچ دستی و سنبه های آن

سطح حاصل روی ورق پس از انجام پانچ با دستگاه پانچ دستی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. از دستگاه پانچ ورق دستی برای سوراخکاری ورق های تا ضخامت 2 میلی متر استفاده میشود و نیروی برش توسط آچار دستی منتقل شده و سوراخکاری انجام میشود. یکی از کاربردهای عمده دستگاه پانچ ورق دستی برای ایجاد سوراخ بر روی ورق های تابلو برق است.

قیمت دستگاه پانچ دستی ورق فلزی

– تنوع شکل سنبه های موجود عاملی موثر بر قیمت دستگاه پانچ دستی ورق فلزی است. همچنین اگر امکان اتصال به پمپ هیدرولیک برقی فراهم باشد، در این صورت قیمت دستگاه پانچ دستی بالاتر خواهد بود.

– طراحی برخی از انواع دستگاه پانچ دستی به نحوی است که نیاز به انجام سوراخ کاری روی ورق ندارند، این موضوع بر قیمت دستگاه پانچ دستی ورق فلزی موثر است.

–  در صورتی که بدنه دستگاه پانچ ورق دستی دارای طراحی اورگونومیک باشد، سهولت استفاده از آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن بالاتر خواهد بود.

– بزرگترین قطر سوراخ ایجاد شده و بیشترین ضخامت ورق سوراخ شده بر قیمت دستگاه پانچ دستی ورق فلزی اثرگذار است.

– دستگاه پانچ ورق دستی ساخت کشورهای اروپایی (عمدتا لهستان) دارای قیمت بالاتری است.

قیمت و فروش دستگاه پانچ ورق فلزی

هم اکنون در بازار، فروش دستگاه پانچ ورق CNC ، فروش دستگاه پانچ ورق دستی و دستگاه پانچ هیدرولیک توسط مراکز معتبر تامین این دستگاه انجام میشود. قیمت فروش دستگاه پانچ ورق CNC با توجه به معیارهای تعیین کننده کیفیت دستگاه ، دارای بازه وسیعی است. به دلیل کوچک بودن و قابلیت های کمتر ، قیمت فروش دستگاه پانچ ورق دستی کمتر است. شما میتوانید برای اطلاع از جزییات قیمت فروش دستگاه پانچ ورق در انواع مختلف با شماره 02191303797 تماس حاصل نمایید.

بازه قیمت فروش دستگاه پانچ ورق دستی

6.000.000 تا 17.500.000 تومان

قیمت فروش دستگاه پانچ ورق CNC

تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان