دستگاه لیزر زنگ زدایی

دستگاه لیزر زنگ زدایی

دستگاه لیزر زنگ زدایی می تواند بسیاری از آلودگی ها از جمله زنگ آهن را از سطح فلز جدا کند.این دستگاه تمام روشهای سنتی موجود را در تمیز کردن قطعات کنار زده است. روش جرم برداری فلز در صنایع مختلف دارای انواع روش های سنتی است که در تمامی این روش ها از شیوه های شیمیایی و مکانیکی برای کلیینیگ استفاده می کنند.

تعداد مدل های موجود:

0
مدل های کالا
مدل
معرفی کالا

دستگاه لیزر زنگ زدایی می تواند بسیاری از آلودگی ها از جمله زنگ آهن را از سطح فلز جدا کند. دستگاه تمیزکاری با لیزر تمام روشهای سنتی موجود را در تمیزکاری کنار زده است. روش جرم برداری فلز در صنایع مختلف دارای انواع روش های سنتی است که در تمامی این روش ها از شیوه های شیمیایی و مکانیکی برای کلیینیگ استفاده می کنند.

مشکلات اصلی این روش ها عبارتند از: تأثیر منفی بر محیط زیست و سایش اشیاء تمیز کننده. سیستم های سندبلاست مقادیر زیادی زباله تولید می کنند و به سطوح زیرین آسیب می رسانند. تمیز کردن با حلال های شیمیایی باعث ایجاد بخار و ضایعات مایع بالقوه خطرناک می شود. فقدان روش‌های سنتی نظافت که سبب گردد در عین افزایش سرعت و کیفیت فرآیند تمیزکاری، معایب مذکور را نداشته باشد باعث توسعه فناوری روز در زمینه جرم برداری سطوح شده است. همچنین با شدیدتر شدن مسائل زیست محیطی جهانی، تقاضا برای محصولات و تجهیزات صنعتی تمیز در بازار جهانی سال به سال افزایش می یابد.

دستگاه لیزر زنگ زدایی به تازگی به عنوان یک فناوری جدید در حال ظهور است ثابت شده است که با استفاده از دستگاه لیزر زنگ زدایی علاوه بر عدم وجود معایب ذکر شده، به طور کامل به این اهداف دست می یابد و برتری آن را نمایان تر می کند. به تدریج جایگزین مناسبی برای جرم برداری سنتی با مواد شیمیایی و فناوری تمیز کردن فیزیکی تماسی شده است. و به آرامی در حال تبدیل شدن به فناوری اصلی تمیز کردن صنعتی است.

فرآیند تمیزکاری در دستگاه لیزر زنگ زدایی

در دستگاه لیزر زنگ زدایی ، لیزر می تواند به غلظت بالایی از انرژی در زمان و مکان دست یابد. پرتو لیزر فوکوس می تواند دمای بالای هزاران درجه یا حتی ده ها هزار درجه نزدیک به کانون را ایجاد کند. در دستگاه لیزر زنگ زدایی ، لیزر باعث تبخیر، یا تجزیه فوری کثیفی می شود. بنابراین براساس واکنش فوتوفیزیکی ناشی از تعامل بین پرتو با شدت بالای لیزر پیوسته و لایه آلودگی عمل می نماید به نحوی که پرتو لیزر توسط لایه آلودگی جذب می شود. در حالی که توسط مواد پایه جذب نمی شود.

دستگاه لیزر زنگ زدایی

دستگاه لیزر زنگ زدایی

بنابراین هنگامی که پرتو تولیدی از دستگاه لیزر زنگ زدایی  به جسم برخورد می کند، چندین رویداد رخ می دهد. در ابتدای امر بدلیل تفاوت ضریب جذب طول موج معینی از انرژی لیزر بین زیرلایه و آلاینده های سطحی و همچنین ضریب انبساط متفاوت بین آلودگی ها و زیر لایه ها موجب انبساط متفاوت آلودگی ها و در زمانیکه نیروی انبساط آلودگی بیشتر از نیروی جذب کثیفی بر روی بستر باشد. خاک از سطح جسم جدا می شود.

 در پدیده دیگر با انرژی های بالاتر آلودگی ها تبخیر شده و یا در محل فوکوس انرژی، پلاسما تشکیل می گرد. موج های ضربه ای ناشی از گازهای یونیزه میکرونی پلاسما، سبب جدا شدن آلودگی ها و اثر بهتر تمیزکنندگی سطح می گردد. موج های ضربه ای خود پرتو لیزر نیز به اثر بخشی بهتر فرآیند تمیز کاری کمک می نماید و عرض پالس کوتاه آن مانع از خراب شدن زیر سطح و تجمع گرما می گردد.

نور مادون قرمز ساطع شده توسط دستگاه لیزر زنگ زدایی می تواند برای تمیز کردن بقایای باقیمانده روی سطح فلز، بقایای اکسید روی فولاد، آلومینیوم، سنگ، مس و سایر بسترها استفاده شود. علاوه بر این، فناوری دستگاه تمیزکننده لیزری یکی از معدود فن ‌آوری ‌های نظافتی برای نظافت صنعتی با بازوی رباتیک و خودکار است که موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهبود کیفیت جرم بردای فلز و رفع نیازهای بازار می گردد. دستگاه لیزر زنگ زدایی  دارای صدای کم بوده و تمیز کاردی یکنواختی را خواهد داشت. در ادامه در مورد مزایای دستگاه لیزر زنگ زدایی بیشتر صحبت خواهد شد.

مزایای دستگاه لیزر زنگ زدایی

از آنجایی که  دستگاه لیزر زنگ زدایی دارای مزایای بسیاری است، به موثرترین روش برای حذف مواد ناخواسته از سطح مواد تبدیل شده است و در مقایسه با روشهای سنتی می توان برای دستگاه لیزر زنگ زدایی به اختصار مزایای زیر را ذکر نمود.

دستگاه لیزر زنگ زدایی

دستگاه لیزر زنگ زدایی

زنگ بری با استفاده از دستگاه لیزر زنگ زدایی بدون تماس مستقیم با سطح اس. زنگ زدایی بدون مواد مصرفی و فقط برق است. دستگاه لیزر زنگ زدایی  منجر به کاهش هزینه تا 84 درصد در مقایسه با تمیز کاری با یخ خشک می شود. با دستگاه لیزر زنگ زدایی آسیب سطحی در هنگام تمیز کاری وجود نخواهد داشت.راه اندازی سریع و کارکرده دستگاه لیزر زنگ زدایی ساده است. همچنین راندمان تمیز کردن در دستگاه لیزر زنگ زدایی بالا بوده و صرفه جویی در زمان می شود. علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه لیزر زنگ زدایی سازگار با محیط زیست بوده و از مصرف مواد شیمیایی، شامل حلال ها و نتیجتا تولید زباله اجتناب می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متنوع ترین خدمات و کالاهای صنعتی
بررسی و مقایسه ارائه دهندگان
معرفی تخصصی خدمات و کالاها
مشاوره تخصصی رایگان
ثبت نام رایگان ارائه دهندگان